4-1-sejr mod Nykøbing FC i chancerig kamp

Foto (c) fodboldbilleder.dk

Den danske sommer havde fundet vej til Lyngby Stadion igen, da der her til aften skulle afvikles femte runde af NordicBet Ligaen. Det var Nykøbing FC, der var på besøg, og det virkede til at være nogle revanchelystne Lyngby-spillere, der var klar til kamp fra start.
Hjemmeholdet lagde ud med klart mest boldbesiddelse, og efter ni minutter gav det også pote. Jeppe Kjær blev sendt i dybden, og han rundede på fornem vis Nykøbing-målmanden og lagde bolden i mål til kongeblå føring. Efter godt 17 minutter var Kjær igen på færde. Et indlæg nåede helt til bagerste stolpe, og Kjær kunne heade, men desværre ikke med nok kraft. Lyngby-holdet fortsatte presset, og de havde flere gode optræk til chancer, men skuddene blev blokeret eller manglede den sidste kvalitet. Det gjorde Mathias Hebos skud dog ikke efter 28 min. Bolden blev trillet hen til ham, og langt udefra huggede han med stor kraft til kuglen, og den bragede ind bag en sagesløs Nykøbing-målmand. 1-0 til De Kongeblå!

Man kan i denne sæson købe sæsonkort på abonnementsordning, og man kan dermed sikre sin egen personlige plads på Lyngby Stadion for bare 75 kr. om måneden. Køb dit personlige sæsonkort til Lyngby Stadion lige her.

Kjær var her, der og alle vegne i første halvleg, og på en Nicklas Mouritsen afslutning var han tæt på at kunne sætte hovedet på og føre bolden i mål, men den gik lige forbi. Med lidt over fem minutter igen fik Nykøbing reduceret. Joachim Wagner blev sendt afsted i en omstilling, og han fik afsluttet hårdt med venstrebenet, hvilket Oskar Snorre desværre ikke kunne gøre noget ved. Der blev ikke scoret mere inden pausen, og dermed stod den 2-1 til De Kongeblå ved pausen.
Til anden halvleg kom gæsterne bedst ud, men de skabte ikke de store chancer, og det var mest skud fra distancen, hvilket Lyngby-forsvaret havde styr på. Efter godt 63 minutter havde gæsterne bolden i mål, men der blev fløjtet for offside, og dermed var De Kongeblå stadig foran. Det virkede til at tænde noget i Lyngby-holdet, og kort efter var Kjær alene igennem med målmanden, som han rundede igen. Denne gang nåede en Nykøbing-forsvarer dog ned og tacklede ham, hvor det lignede et straffespark, men der blev dømt til frispark til Nykøbing i stedet. Kort efter brød Fosgaard stærkt til baglinjen, og han fandt næsten en helt fri Kjær på midten, men udeholdets målmand nåede ned og tog bolden.

Du kan følge de kongeblå drenge helt tæt på i første afsnit af vores dokumentarserie “Sammen For Lyngby”.

Det finder du ved at klikke lige her.

Med lidt over ti minutter igen øgede De Kongeblå føring. En stærktspilleden Oliver Lund slog et knaldhårdt indlæg, der blev rettet af, og det snød udeholdets målmand, der ikke kunne gøre noget, og dermed stod den 3-1 på et selvmål af Gustav Kjeldsen. Inde i dommerens overtid rundede Fosgaard den kongeblå fest af, da han scorede til 4-1 på et flot placeret. Dermed hentede De Kongeblå en 4-1-sejr og 3 ***king point!
NordicBet Liga 5. runde: Lyngby Boldklub – Nykøbing FC 4-1 (2-1)
9′ 1-0 Jeppe Kjær
28′ 2-0 Mathias Hebo
42′ Jakob Bonde (gult kort)
43′ Rezan Corlu (gult kort)
53′ LBK udskiftning: Nicolai Geertsen (ud) – Kevin Tshiembe (ind)
66′ LBK udskiftning: Michael Lumb (ud) – Kristian Lindberg (ind)
76′ LBK udskiftning: Rezan Corlu (ud) – Lasse Petry (ind)
78′ 3-1 Gustav Kjeldsen (selvmål)
94′ 4-1 Lasse Fosgaard
Lyngby Boldklub startopstilling

Jeppe Kjær – Rezan Corlu (ud 76′) – Lasse Fosgaard
Michael Lumb (ud 66′) – Mathias Hebo – Jesper Christjansen – Oliver Lund
Nicklas Mouritsen – Martin Ørnskov (c) – Nicolai Geertsen (ud 53′)
Oskar Snorre

Bænken: Oliver Funch (GK), Lasse Petry (ind 76′), Adam Sørensen, Kevin Tshiembe (ind 53′) Mads Carlson, Kristian Lindberg (ind 66′) og Daniel Stückler.
Læs også: Sæsonkortsalg overgår sidste år – Sammen For Lyngby
Se også: SAMMEN FOR LYNGBY – Afsnit 1
Læs også: Sammen For Lyngby – Den nye trøje er landet!
Læs også: Lyngby Porcelæn bliver kongeblå partner og præsenterer “Kampens Lyngby-spiller”
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.