Kevin Tshiembe forlænger til 2021

Foto (c) fodboldbilleder.dk

Hør Kevin Tshiembes reaktion på hans forlængelse til 2021 i ovenstående video.
Sidste år blev Kevin Tshiembe rykket op i førsteholdstruppen på en 2-årig kontrakt, og nu kan vi bringe den fantastiske nyhed, at den talentfulde forsvarsspiller forlænger sin kontrakt med De Kongeblå frem til 2021.
Tshiembe har været i klubben siden 2014, og han fik sin debut sidste år for førsteholdet I DBU Pokalen mod Hedensted IF. Sidenhen har han haft 17 optrædener for De Kongeblå. Det vækker stor glæde hos sportsdirektør, Birger Jørgensen, at vi kan forlænge med et af vores store talenter, som vi tror meget på, og som har en atletisk formåden som få andre:
“Vi er rigtig glade for at kunne forlænge med Kevin (Tshiembe, red.), som er en spiller, vi ser et stort lys i. Han har nogle helt klare kvaliteter, hvor han er rolig og god på bolden, og så er han duelstærk. Udover det har han en god fysik, hvor man adskillige gange nærmest har set ham hoppe over folk. Det er tilfredsstillende, at se en spiller tage rejsen til førsteholdet. Vi skal dog have bygget på Kevins fysik i den henseende, at han skal være mindre skadet, hvilket har plaget ham og hans udvikling før” lydet fra sportsdirektør, Birger Jørgensen.

Man kan i denne sæson købe sæsonkort på abonnementsordning, og man kan dermed sikre sin egen personlige plads på Lyngby Stadion for bare 75 kr. om måneden. Køb dit personlige sæsonkort til Lyngby Stadion lige her.

Den kongeblå cheftræner er også glad for forlængelsen af endnu et kongeblåt talent, hvor Tshiembe har fået godt med spilletid hos Strudal i det nye system, når han har været skadesfri, og han ser en spiller, der kan være med til at stadfæste det høje og agrressive pres kva hans fysiske kvaliteter:
“Kevin er en dygtig spiller, der passer godt ind i vores system, i forhold til han gerne vil spille bolden op med bolde langs jorden. Han er stærk teknisk, hvilket gør han kan indgå i passingsspillet, og hans fart er medvirkende til, at han kan presse højt og samtidig dække bagrummet effektivt. Hans hovedspil er også en stor styrke, hvor han er et våben på offensive dødbolde, men han kan også forsvare og holde modstanderen fra farlige siutationer. Vi har set en spiller, der har været tændt på projektet fra start, og han er en type, der jobber hårdt til træning, hvilket der er behov for. Vores opgave er nu at udvikle Kevins kvaliteter, og så skal Kevin i samarbejde med vores fysiske træner, Thomas Kjærbye, bygge endnu mere på” siger Strudal om den stærke forsvarsspiller.

Se første afsnit af vores dokumentarserie “Sammen For Lyngby” lige her

Næste opgave for Tshiembe og resten af De Kongeblå er på søndag den 19. august kl. 14:45, hvor holdet spiller mod Thisted FC på udebane. Efter det venter en hjemmekamp mod Nykøbing FC onsdag den 22. august kl. 18:30. Her kan man allerede nu købe billetter fra bare 70 kr. i forsalg. Det kan man købe ved at klikke her.
Minder for livet bliver skabt på Lyngby Stadion, og skulle du have interesse for at følge hele rejsen med Lyngby Boldklub, der kæmper for oprykning til Lyngby, så kan du købe sæsonkort fra bare 75 kr. om måneden lige her.
Læs også: Sæsonkortsalg overgår sidste år – Sammen For Lyngby
Se også: SAMMEN FOR LYNGBY – Afsnit 1
Læs også: Sammen For Lyngby – Den nye trøje er landet!
Læs også: Vi har rundet 300 tilmeldte i “De Små Vikinger” – Kom og vær med
Læs også: Lyngby Porcelæn bliver kongeblå partner og præsenterer “Kampens Lyngby-spiller”
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.