Martin Ørnskov efter nederlag til Thisted: Der var meget der gik galt i dag.

Det var et regnfuldt Sparekassen Thy Arena der mødte De Kongeblå spillere søndag eftermiddag hvor Lyngby skulle møde Thisted FC.
Indledningen bød ikke på mange chancer på nær en kontrachance til De Kongeblå som dog desværre ikke kunne spille sig det sidste stykke igennem Thisteds forsvar. Den første reelle chance tilfaldt Thisted som tog den uden tøven. Et indlæg fra venstre side mødte Thisteds frontangriber som pandede bolden op i hjørnet fra kort hold, uden chance for Oskar Snorre.
Herefter var det en stille halvleg i lang tid, kun afbrudt af halve chancer hvor den sidste aflevering eller afslutning manglede for at det blev rigtigt farligt. På Thisteds næste chance var de igen skarpe. Efter 26 minutter kommer en Thisted-spiller alene igennem og sparker på kassen. Snorre klarer flot på afslutningen tæt under mål, men desværre finder en Thisted spiller riposten og kan sparke den i det tomme mål.
Efter godt og vel en halv times spil fik De Kongeblå dog chancen for at reducere da et flot gennemspillet angreb gav Corlu chancen midt for mål, men teknikeren sparkede desværre over mål på den store chance. Kort tid efter dumper bolden igen ned for en Lyngby spiller i feltet, men denne gang mangler der også skarphed da Hebos skud ikke har fart nok. Igen var det kun halve chancer der tilfaldt nogen af holdene inden de kunne gå til pause med en 2-0 føring til Thisted.
I 2. halvleg tog De Kongeblå teten fra start og Thisted var presset helt ned i eget felt. Der gik heller ikke meget mere end et minut før en dobbeltchance tilfaldt Lyngby. Lumbs hovedstød på et indlæg tvinger Thisteds målmand ud i fuld længde og det efterfølgende indlæg finder Geertsen på bagerste stolpe som desværre ikke får dirigeret hovedstødet i mål.
De Kongeblå fortsatte det store pres på Thisted og endnu engang tilfaldt en dobbeltchance Lyngby. Kevin Tshiembe får chancen kort foran mål, men skuddet ender lige på målmanden som parerer den til side. Det efterfølgende indlæg finder Lumb i bagrummet, men hans hovedstød endte desværre snært over mål. Kort efter slog Thisted til igen hvor de finder Tukiainen foran mål og han kan sparke bolden ind til 3-0. Meget mere blev det ikke til før Thisted lukkede og slukkede til 4-0 på en flot afslutning 6 minutter før kampen bliver fløjtet af med en 4-0-sejr til Thisted FC.
Martin Ørnskov var også en meget skuffet anfører efter nederlaget. ”Jeg ved ikke hvor jeg skal starte, der var rigtig meget der gik galt i dag. Vi lukker fire mål ind selvom de ikke har andre chancer. Vi får ikke sat nok chancer op på midten, og dem vi får scorer vi ikke på”.
Allerede onsdag er der mulighed for at revancere sig, og kaptajnen forventer at man finder tilbage til det man har vist tidligere: ”Vi skal finde tilbage til det udtryk vi gerne vil, det var slet ikke til stede i dag. Vi har i andre kampe set et Lyngby-hold der vil ud og presse og spille, og have en masse tro. Det var et energiforladt hold i dag. Da de scorede var det som om folk begyndte at hænge med hovedet, og det må ikke ske igen!”

NordicBet Liga 3. runde: Thisted FC – Lyngby Boldklub 0-0
8’ 1-0 Tukiainen
26’ 2-0 Tukiainen
58’ LBK udskiftning: Daniel Stückler (ud) – Mads Carlson (ind)
64’ 3-0 Tukiainen
70’ LBK udskiftning: Kevin Tshiembe (ud) – Oliver Lund (ind)
75’ Glenn Rask (gult kort)
83’ LBK udskiftning: Lasse Petry (ud) – Jesper Christjansen (ind)
84’ 4-0 Matias Fjeldal Olsen
88’ Tukiainen (gult kort)

Lyngby Boldklub startopstilling
Jeppe Kjær – Rezan Corlu  – Daniel Stückler
Michael Lumb – Mathias Hebo – Lasse Petry – Lasse Fosgaard
Nicolai Geertsen – Martin Ørnskov (c) – Kevin Tshiembe
Oskar Snorre
Bænken: Oliver Funch, Adam Sørensen, Mads Carlson, Oliver Lund, Jesper Christjansen, Kristian Lindberg og Nicklas Mouritsen.