Mikkel Andersen skifter til FC Midtjylland

Foto (c) fodboldbilleder.dk

Lyngby Boldklub siger farvel til målmand Mikkel Andersen, der skifter til FC Midtjylland i Superligaen. Dermed er han tilbage i klubben, hvor han tidligere var i to sæsoner inden skiftet til De Kongeblå. Selvom Andersen fortsat havde to år tilbage af sin kontrakt har Lyngby altså accepteret et skifte nu, og det bunder primært i økonomi fortæller sportsdirektør Birger Jørgensen:
”Mikkel er en meget professionel type, der har givet alt for Lyngby Boldklub og som også har været et eksempel at følge i den omstilling, vi har lavet her efter sommerferien – blandt andet i vores træningskultur, hvor Mikkel har været en af dem, der har gået forrest i det nye projekt”
”Selvom vi gerne havde set Mikkel i vores klub, så er Mikkel først og fremmest målmand på Superliga-niveau, og i den turnaround vi er ved at lave på hele forretningen, der står økonomisk ansvarlighed højt på agendaen – derfor har vi, også overfor Mikkel, været åbne over for nye muligheder, og den er opstået her med et skifte til de danske mestre.”
”Vi takker Mikkel for hans indsats i Lyngby, og ønsker ham alt held og lykke i fremtiden” fortæller Birger Jørgensen.

Man kan i denne sæson købe sæsonkort på abonnementsordning, og man kan dermed sikre sin egen personlige plads på Lyngby Stadion for bare 75 kr. om måneden. Køb dit personlige sæsonkort til Lyngby Stadion lige her.

Mikkel Andersen siger farvel til en klub, som han vil huske for gode minder, og han tror på, at hvis klubben fortsætter den stil, som de har lagt for dagen efter sommerferien, så er der en god sæson i vente for De Kongeblå:
“Der kom en mulighed, som jeg ikke kunne sige nej til, og den ville jeg gerne forfølge. Jeg har været ekstremt glad for min periode i Lyngby, hvor jeg har lært mange ting. Der har da været turmult, men jeg har fået mange gode oplevelser, hvor jeg specielt vil huske Europa. Vi var underdogs, men fik alligevel nogle flotte resultater. Så jeg kommer til at huske tilbage på en god tid. I forhold til den seneste periode, så kom Mark og resten af teamet ind med en masse nyt, og jeg følte mig godt tilpas i det, hvilket man også kunne se det i mine præstationer. Så jeg ønsker, at klubben og projektet fortsætter sine takter, som der har været indtil videre, for så bliver det en god sæson, og det er et fedt projekt, der er startet herude både sportsligt og kommercielt” lyder det fra Andersen.
29-årige Mikkel Andersen kom til Lyngby i juni 2017 efter to sæsoner i FC Midtjylland. Inden da var han på kontrakt i engelske Reading fra 2007 til 2015 – en periode, der også bød på masser af lejeophold i blandt andet Bristol Rovers, Portsmouth og Randers FC.
Læs også: Sæsonkortsalg overgår sidste år – Sammen For Lyngby
Læs også: Sammen For Lyngby – Den nye trøje er landet!
Læs også: Vi har rundet 300 tilmeldte i “De Små Vikinger” – Kom og vær med
Læs også: Lyngby Porcelæn bliver kongeblå partner og præsenterer “Kampens Lyngby-spiller”
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.