Nederlag efter forlænget spilletid i Sydbank Pokalen

Lyngby-mandskabet var rejst syd på for at spille 1. runde af Sydbank Pokalen, hvor Nykøbing FC ventede. Kampen blev spillet i ydmyge rammer på Nakskov Stadion, da Nykøbings normale hjemmebane ikke var spilleklar.
De Kongeblå startede kampen bedst, hvor Kristian Lindberg havde kampens første forsøg. En aflevering nåede helt til bagerste stolpe, og Lindberg fik afsluttet, men desværre lige på målmanden. Efter 12 minutters spil havde Daniel Stückler bolden i mål, hvor han stod klar tæt under mål, efter Oliver Lund kom højest på et hjørnespark, men der blev fløjtet for offside. Få minutter efter var Nykøbing farlige på en dødbold, da en af hjemmeholdets spillere steg op og pandede bolden tæt forbi mål.
Herefter var det sparsomt med chancerne, hvor Lyngby var spildominerende, og de havde optræk til muligheder, men det blev ikke rigtig farligt. Efter lidt over en halv time var Rezan Corlu tæt på, da han fik snydt to mand og hugget mod kassen, men hans skud sad lige på Nykøbing-målmanden. Nykøbing havde dog et svar klar. Emil Holten fik driblet flere Lyngby-folk, og han fik lagt den til rette for Joachim Wagner, der kun blev holdt fra at score på grund af en god redning fra Oskar Snorre.
Kort før pausen var Stückler igen på færde. Corlu fik lagt den ind i panden på den kongeblå angriber, men han headede over mål. Corlu havde også et tilbud lige inden dommeren fløjtede halvlegen af, men han skød over mål, og dermed kunne de to hold gå til pause med stillingen 0-0.
Fra starten af anden halvleg var Lyngby farlige. Først havde Adam Sørensen et skud, og bagefter var det Mathias Hebo, men begge forsøg var for bløde. Ti minutter ind i halvlegen havde Lyngby en triple-chance. Først skød Lindberg, og Nykøbing-målmanden parerede den på stolpen. Returen røg til Stückler, der fik blokeret sit skud tæt på linjen, og til sidst saksede Lindberg bolden over mål. Tæt på!
Godt halvvejs i anden halvleg var hjemmeholdet tæt på at score, da en bold faldt fordelagtigt efter et hjørnespark til en Nykøbing-spiller, men Snorre var vaks og afværgede med en solid redning. Få øjeblikke efter var de tæt på igen. På en omstilling blev et indlæg rettet af, og det var lige ved at snyde Snorre, men han kom ned med en hånd på, og Geertsen fik clearet til hjørne.
Med 75 minutter måtte Lyngby desværre skifte Magnus Westergaard ud, som kun havde været på banen i 15 minutter, da han fik en skade. Tre minutter senere havde Nykøbing kampens største chance. Først bragede de et skud på stolpen, og det var også en Nykøbing-spiller, der var først over returen, og han skød på overliggeren, men heldigvis gik bolden til målspark efter. Stor chance! Få sekunder før tid var Nykøbing tæt på at afgøre det hele, da Jakob Bonde skød mod mål, men den sneg sig lige udenom stolpen. Ingen af holdene formåede at score i ordinær tid, og dermed skulle der forlænget spilletid til.
Jeppe Kjær havde første chance i forlænget spilletid, da han trak ind fra kanten af feltet og trykkede af, men målmanden greb skuddet. Flere chancer kom der ikke i første halvleg af den forlængede spilletid. I anden halvleg havde Corlu et godt skud, men hjemmeholdets målmand kunne gribe skuddet. Få minutter efter havde Gustav Marcussen også et forsøg, men det sad lige på målmanden. Seks minutter inde i den anden halvleg af den forlængede spilletid bragte Nykøbing sig foran, da Bonde sparkede et faldt forsøg i mål. Med få minutter igen var hjemmeholdet tæt på at fordoble føring, da Mads Kaalund var alene igennem, men Snorre diskede op med en klasseredning. Lyngby forsøgte at skabe den afgørende chance, men det lykkedes aldrig, og dermed blev det til et exit fra Sydbank Pokalen efter en kamp med masser af chancer.
Sydbank Pokalen 1. runde: Nykøbing FC – Lyngby Boldklub 1-0 (0-0)
60’ LBK udskiftning: Mathias Hebo (ud) – Magnus Westergaard (ind)
61’ Jesper Christjansen (gult kort)
66’ LBK udskiftning: Adam Sørensen (ud) – Gustav Marcussen (ind)
76’ LBK udskiftning: Magnus Westergaard (ud) – Jeppe Kjær (ind)
88’ Jakob Bonde (gult kort)
91’ LBK udskiftning: Oliver Lund (ud) – Esben Wolf (ind)
111’ 1-0 Jakob Bonde
117’ Joachim Wagner (gult kort)
117’ Rezan Corlu (gult kort)
Lyngby Boldklubs startopstilling:

Daniel Stückler
Adam Sørensen (ud 66’) – Rezan Corlu – Kristian Lindberg
Jesper Christjansen – Mathias Hebo (ud 60’)
Michael Lumb – Nicklas Mouritsen – Nicolai Geertsen – Oliver Lund (ud 91’)
Oskar Snorre

Bænk: Mikkel Andersen, Jeppe Kjær (ind 76’), Mads Carlson, Gustav Marcussen (ind 66’), Magnus Westergaard (ind 66’ – ud 76’), Esben Wolf (ind 91’) og Daniel Soidik.
Læs også: Sæsonkortsalg overgår sidste år – Sammen For Lyngby
Læs også: Sammen For Lyngby – Den nye trøje er landet!
Læs også: Vi har rundet 300 tilmeldte i “De Små Vikinger” – Kom og vær med
Læs også: Lyngby Porcelæn bliver kongeblå partner og præsenterer “Kampens Lyngby-spiller”
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.