1-0-sejr i hektisk kamp mod Silkeborg IF

Foto (c) fodboldbilleder.dk

Den danske sommersol havde taget en slapperdag, og det var derfor et Lyngby Stadion, der for en gangs skyld var klædt i lidt skygge, som skulle danne rammen for opgøret mellem Lyngby Boldklub og Silkeborg IF. De to hold havde begge to spillet uafgjort i deres første kamp i sæsonen, hvor De Kongeblå havde spillet 1-1 mod Hvidovre IF, og Silkeborg havde spillet 0-0 mod Thisted FC. Dermed jagtede begge hold tre point, og der var også fart over feltet fra start.
Begge hold havde gode angreb fra kampens start, men den sidste kvalitet manglede i tanke og handling, og derfor blev mulighederne ikke rigtig store. Det ændrede sig dog efter 15 minutter. Gustav Marcussen blev sendt af sted over højrekanten. Han blev egentlig stoppet, men han fik alligevel lagt bolden tilbage i feltet, hvor en stormende Mathias Hebo var. Han kom først på bolden foran en Silkeborg-mand, og med en kælen højrefod placerede han bolden i kassen til kongeblå føring.
Resten af halvlegen forløb hektisk, hvor bolden bølgede frem og tilbage. Silkeborg havde de største muligheder, og Mikkel Andersen måtte flere gange diske op med nogle gode redninger for at holde gæsterne fra at score. Det gjorde hjemmeholdet imidlertid, og derfor kunne de to hold gå til pause med stillingen 1-o til Lyngby.
Efter pausen kom De Kongeblå bedst ud, og Jeppe Kjær havde en gylden mulighed for at fordoble føringen. Nicklas Mouritsen spillede fornemt Kjær fri i dybden, og han rundede målmanden, men han overplacerede desværre sin afslutning. Kort efter havde Marcussen en god chance, men hans skud sad lige på Silkeborg-målmanden. Efter cirka 60 minutter kom der virkelig drama i kampen. Silkeborg blev tilkendt straffespark, da dommeren mente, at Martin Ørnskov brugte armen til hjælp i en clearing. Davit Skhirtladze skulle sparke mod Andersen, og Lyngby-målmanden blev den store i den duel. Skuddet sad midt i målet, og en liggende Mikkel i mål fik på flot vis hævet sit ben, så skuddet endte på overliggeren og ud.
Næsten på det efterfølgende angreb var ‘Gus’ tæt på at score, men en Silkeborg-spiller fik afværget i sidste øjeblik. Kort efter var indskiftede Adam Sørensen også tæt på, men forsøget gik snært forbi. Det var virkelig en kamp, hvor holdene begge ville frem over stepperne. Med lidt over et kvarter igen var Nicolai Geertsen tæt på at pande sit første kongeblå mål i kassen, men hovedstødet manglede kraft. Få minutter efter var Vladimir Rodic på spil i den anden ende, men han skød over Lyngby-målet.
Lyngby fik endnu en stor mulighed for at fordoble føringen med ti minutter igen. Kjær blev endnu en gang sendt dybt, og han rundede igen målmanden, men denne gang spillede han bolden tilbage til Sørensen, der desværre skød lige ved siden af den ene stolpe. Flot angreb! Silkeborg pressede virkelig på mod slutningen, og Lyngby-holdet måtte kæmpe den hjem, men den holdt, og dermed hentede De Kongeblå sæsonens første sejr.
Skal du have alle hjemmekampe og minder fra Lyngby Stadion med, så kan du få et sæsonkort som abonnement for bare 75 kr. om måneden. Det kan du købe ved at klikke lige her.
NordicBet Liga 2. runde: Lyngby Boldklub – Silkeborg IF 1-0 (1-0)
15′ 1-0 Mathias Hebo
41′ Jeppe Kjær (gult kort)
44′ LBK udskiftning: Kristian Lindberg (ud) – Jesper Christjansen (ind)
60′ LBK udskiftning: Rezan Corlu (ud) – Adam Sørensen (ind)
61′ Lasse Fosgaard (gult kort)
62′ Martin Ørnskov (gult kort)
63′ Davit Skhirtladze (brændt straffespark – redning Mikkel Andersen)
88′ LBK udskiftning: Jeppe Kjær (ud) – Oliver Lund (ind)
Lyngby Boldklub startopstilling

Kristian Lindberg (ud 44′) – Jeppe Kjær (ud 88′) – Gustav Marcussen
Nicklas Mouritsen – Rezan Corlu (ud 60′) – Mathias Hebo – Lasse Fosgaard
Nicolai Geertsen – Martin Ørnskov (c) – Kevin Tshiembe
Mikkel Andersen

Bænken: Oskar Snorre, Adam Sørensen (ind 60′), Mads Carlson, Oliver Lund (ind 88′), Jesper Christjansen (ind 44′), Esben Wolf og Daniel Stückler.
Læs også: Sæsonkortsalg overgår sidste år – Sammen For Lyngby
Læs også: Sammen For Lyngby – Den nye trøje er landet!
Læs også: Lyngby Boldklub skriver med endnu et kongeblåt talent
Læs også: Lyngby Porcelæn bliver kongeblå partner og præsenterer “Kampens Lyngby-spiller”
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.