Mathias Tauber stopper i Lyngby Boldklub

Foto (c) fodboldbilleder.dk

Det har været en travl sommer i Lyngby Boldklub, der både har sagt goddag til et helt nyt trænerteam og foreløbigt gennemført en god opstart, der blandt andet har budt på masser af træningspas og flotte resultater i testkampene.
Den nye start bliver nu fulgt op af yderligere ændringer på førsteholdet, hvor der sker en udskiftning omkring anførerposten. Trænerteamet har med opbakning fra spillertruppen lavet en ny struktur omkring en anførergruppe, som nu implementeres – men det bliver med en ny anfører, idet Mathias Tauber, klubbens kaptajn siden vinteren 2012, ikke har ønsket at indgå i den nye konstellation. Mathias Tauber stopper derfor i Lyngby Boldklub.
”Vi er selvfølgelig ærgerlige, for vi havde gerne set Mathias Tauber spille sin karriere færdig i Lyngby Boldklub. Vi har været glade for den måde, Mathias har tacklet sit hverv som anfører gennem de sidste seks-et-halvt år” fortæller sportsdirektør Birger Jørgensen, og fortsætter:
”Tauber har også været en del af trænerteamets fremtidige plan, men det er klart, at der opstår en ny virkelighed, når en mangeårig anfører ikke ønsker at indgå i det nye setup. Det accepterer vi, om end det er vemodigt da vi anser Tauber som en kæmpe kulturbærer. Af samme årsag har vi også givet Tauber en rigtig god pakke resten af kontraktforløbet. Det er vores måde at vise på, at Tauber har været vigtig, og at vi skal sige ordentligt farvel” fortæller sportsdirektør Birger Jørgensen.
Mathias Tauber udtaler:
”Jeg er ked af at skulle slutte min tid i Lyngby Boldklub på denne måde, det er ikke noget jeg selv har valgt, men det er nu engang, sådan det er. Jeg vil gerne sige tusind tak for otte gode år, hvor jeg især skylder en stor tak til alle mine holdkammerater, jeg har haft i min tid i Lyngby. Og jeg vil også gerne sende en stor tak til fansene for en fremragende opbakning til truppen og mig personligt gennem alle årene, det er noget, jeg har sat meget stor pris på, og jeg ønsker alle det det bedste fremover” fortæller Mathias Tauber.
Første opgave i NordicBet Ligaen for de kongeblå tropper er Hvidovre IF, som De Kongeblå tager imod på søndag den 29. juli kl. 13:45 på Lyngby Stadion.