Defensiv forstærkning til De Kongeblå

Indtil videre er der blevet hentet offensive kræfter til De Kongeblå, men med tilgangen af Nicolai Geertsen kommer der nu en bumstærk forstækning til de defensive geledder, hvor Geertsen har udgangspunkt i midterforsvaret. Geertsen er fra årgang 91, og han kommer at bringe farlighed i hovedspillet, hvor han senest scorede syv mål på standarder i foråret, da han tørnede ud for Hillerød. Uodver det er det en vindertyper, der er kommet til Lyngby, og Cheftræner Mark Strudal er overbevist om, at det er en mand, der kan bidrage både på banen og i omklædningsrummet:
“Nicolai (Geertsen, red.) er stærk type, som vi ved, hvad står for. Han er en spiller, som gerne går forrest både til kamp og til træning. Udover det har han nogle klare kvaliteter i duelspillet, og så har han jo vist, at han kan score mål som forsvarsspiller, hvilket kan hjælpe holdet. Han har en fornuftigt alder, hvor han kommer til at kunne bibringe noget rutine fra de ting, som han allerede har prøvet i sin karriere. Så vi glæder os til at komme i gang og bygge på de kvaliteter, som han allerede besidder, og vi kan mærke Nicolai er klar på projektet” lyder det fra Strudal.

Man kan i denne sæson købe sæsonkort på abonnementsordning, og man kan dermed sikre sin egen personlige plads på Lyngby Stadion for bare 75 kr. om måneden. Køb dit personlige sæsonkort til Lyngby Stadion lige her.

Geertsen har tidligere været kongeblå, hvor han i ungdomsårene blandt andet spillede sammen med Emil Larsen, Anders Christiansen, Nicklas Højlund og flere, og det er dermed en Lyngby-dreng, der vender hjem. Fra Lyngby skiftede han til Brøndby, og han har i løbet af sin seniorkarriere været forbi HB Køge og Hillerød i Danmark samt Sandnes Ulf og Egersunds IK i Norge. Det er en sulten spiller, der vender tilbage til Kongens Lyngby, og han glæder sig til at være med på den nye rejse, hvor han har kunne mærke et helt speciel energi omkring det nye projekt:
“Allerede fra første møde kunne jeg mærke en god energi, og jeg har gode minder herfra, hvor jeg ved, at Lyngby er en speciel klub. Så det var en nem beslutning, da jeg finder det nye projekt super spændende, og det er noget, som jeg gerne vil være med til at løfte. Jeg er sulten efter at komme i gang, og jeg glæder mig virkelig til at træne med gutterne, og så kan jeg heller ikke vente med at komme i gang med den nye sæson, hvor vi jagter oprykning”, siger Nicolai Geertsen.
Tilføjelsen af Geertsen til Lyngby-truppen er den tredje i rækken af kongeblå forstærkninger, der er kommet denne sommer, og han har allerede første træningsdag, hvor der venter to skønne træningspas til ham og resten af truppen. Hvis du heller ikke kan vente til den nye sæson, så sørg for at være helt klar til sæsonstart søndag den 29. juli kl. 13:45 mod Hvidovre IF. Du kan følge alle De Kongeblås hjemmekampe i næste sæson fra bare 75 kr. om måneden med et abonnementssæsonkort til Lyngby Boldklub. Du kan købe dit her.
Læs også: Ikke fornyede sæsonkortpladser er nu frie – Køb dit sæsonkort nu
Læs også: Lyngby lejer offensive kræfter i AS Roma
Læs også: Lyngby og Ørnskov forlænger samarbejdet
Læs også: Lyngby henter ny angriber
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram og Twitter.