Flot mål sikrer 1-1 mod Trelleborgs FF

Sæsonens tredje testkamp bød på et opgør mod Trelleborgs FF, som til dagligt spiller i Allsvenskan. Kampen skulle spilles i Sverige på Vångavallen, og det var et solrigt Sydsverige, der mødte de 22 aktører, da der blev fløjtet op til kamp kl. 15:30.
Kampens indledning var rodet, hvor det var hjemmeholdet, der var mest på bolden, og Lyngby forsøgte at lægge et heftigt pres, som stressede svenskerne. Det fik i de fleste tilfælde slået hjemmeholdets angreb i stykker, men efter 20 minutter slog de til en kontra. De fandt en mand på kanten af feltet, som her fra kunne skyde den over i hjørnet uden chance for Mikkel Andersen i Lyngby-målet.
Lyngby-mandskabet reagerede rigtig godt efter målet, hvor Gustav Marcussen var tæt på over flere omgange, men Trelleborgs forsvaret kom ned og blokerede lige inden, at det blev helt farligt. Samme mønster udspillede sig resten af halvlegen, hvor Lyngby-holdet pressede på, men de manglede den sidste skarphed, kvalitet og held, før det blev rigtig farligt. Derfor gik de to hold til pause med stillingen 1-0 til Trelleborgs FF.
Der blev skiftet en del i pausen, men det var stadig Lyngby-mandskabet, der kom bedst fra start. Daniel Stückler forsøgte sig over to omgange. Først med et skud i muren direkte på frispark, og bagefter klarede målmanden hans skud til hjørne. Efter det havde kampen en stille periode, hvor holdene ikke rigtig kom frem til noget. Det ændrede sig dog omkring det 75. minut. Her havde Marcussen to gyldne muligheder. Først udnyttede han en fejl i forsvaret fra Trelleborgs, hvor han var helt alene med målmanden, men han tøvede, og så plukkede den svenske målmand bolden.
Kort efter var det Carlson, der smukt stak ‘Gus’ i dybden, og han var igen alene med målmanden. Denne gang fik han afsluttet, men Trelleborgs-målmanden blev stående på benene, og han reddede forsøget. Ærgerligt da det var flot spil af holdet. Lyngby pressede på mod slutningen af kampen, og bedst som det lignede, at det ikke skulle lykkedes at score, så dukkede Adam Sørensen op. Efter flot kombinationsspil af hele holdet så fandt Carlson på flot vis en helt fri Sørensen, der ikke skuffede, og langt i feltet kunne han køligt sende bolden i kassen. Der blev ikke scoret mere i kampen, og dermed endte opgøret 1-1 mellem de to mandskaber.
Trelleborgs FF – Lyngby Boldklub 1-1 (1-0)
1-0 Trelleborgs FF
1-1 Adam Sørensen
Startopstilling 1. halvleg

Gustav Marcussen – Daniel Stückler – Mads Carlson

Michael Lumb – Mathias Hebo (ud 31′) – Jesper Christjansen – Lasse Fosgaard

Nicklas Mouritsen – Martin Ørnskov – Nicolai Geertsen

Mikkel Andersen

Startopstilling 2. halvleg

Emil Kornvig – Daniel Stückler (ud 65′) – Mads Carlson

Adam Sørensen – Simon Vollesen (ind 31′) – Jesper Christjansen (ud 60′) – Lasse Fosgaard (ud 60′)

Frederik Winther – Mathias Tauber – Oliver Lund

Mikkel Andersen

Udskiftere: Karim El Haddouchi (ind 60′), Daniel Soidik (ind 60′), Gustav Marcussen (ind 65′) og Oskar Snorre (ikke brugt).
Læs også: Sæsonkortsalget er åbent! Sammen for Lyngby
Læs også: Lyngby Boldklub introducerer ny børneklub – “De Små Vikinger”
Læs også: Kampprogram fastlagt – Lyngby starter hjemme i lokalopgør mod Hvidovre
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram og Twitter.