3-2-sejr mod FC København efter underholdende affære

Lyngby Boldklub var draget til Østerbro, hvor de skulle spille sæsonens anden træningskamp mod FC København og Mark Strudals første i spidsen for De Kongeblå. Det blev en underholdende affære, hvor især første halvleg bød på masser af chancer.
Første store chance tilfaldt Jeppe Kjær, som afsluttede mod Stephan Andersen, og han kunne kun halvklare, hvilket Gustav Marcussen opfattede hurtigst. Han var over returen, som han kunne heade i mål til føring for De Kongeblå. Det var anden kamp i streg, den unge kantspiller scorede. Ti minutter senere var ‘Gus’ tæt på at fordoble føringen, efter Kjær flot fandt ham i dybden, men en fodparade fra Andersen forhindrede målet.

Man kan i denne sæson købe sæsonkort på abonnementsordning, og man kan dermed sikre sin egen personlige plads på Lyngby Stadion for bare 75 kr. om måneden. Køb dit personlige sæsonkort til Lyngby Stadion lige her.

Efter en lille halv time havde Kjær en stor chance, efter at Mads Carlson havde driblet et par mand, så fandt han på fornem vis Kjær, der snød to mand og var alene med Andersen. Men han skød desværre over mål. Det udnyttede FCK, der kort efter fik straffe, som Robert Skov eksekverede til udligning. Bare få minutter efter skød Jan Gregus på stolpen, men Lyngby slap med skrækken. Kampen bølgede virkelig i denne periode, og Jesper Christjansen var tæt på at kunne score for udeholdet, men han skød over kassen.
Der gik ikke mange øjeblikke, så lå bolden i nettet i den anden ende. Robert Skov fandt Andreas Kirkeby, der bragede bolden i mål til 2-1 til FCK. Bedst som det ligende at FCK skulle gå til pause med en føring, så dukkede Kjær op. Michael Lumb lagde et godt indlæg ind til den lille angriber, som fik bolden over stregen til udligning. Lasse Fosgaard var også tæt på at heade Lyngby foran kort efter, men de to hold gik til pause med stilligen 2-2.
Lyngby skiftede alle mand på nær Oskar Snorre i pausen, og det var FCK, der kom bedst ud til anden halvleg dog uden store chancer. Lyngby-mandskabet spillede sig bedre og bedre med, som anden halvleg skred frem, og især på omstillinger var de gode, men uden de helt store muligheder. Hjemmeholdet havde de bedste bud på scoringer herefter, hvor Bashkim Kadrii havde den største chance, som Snorre dog fik afværget med en fodparade.
Med små fem minutter igen kom det afgørende mål i kampen. Det var i en periode, hvor FCK havde været bedst, men det var Lyngby som slog til. Mathias Tauber lagde en flot tværbold til Jeppe Brandrup, der med en sukkerbold fandt Daniel Stückler på midten. Her fra kunne han prikke bolden i mål til 3-2, som også endte med at blive kampens resultat. Flot sejr og kamp af De Kongeblå, som dermed besejrede FC København med 3-2 på deres bane, hvor Gustav Marcussen, Jeppe Kjær og Daniel Stückler stod for Lyngby-scoringerne.
Næste træningskamp for Lyngby Boldklub er på lørdag den 30. juni, hvor holdet drager til Sverige for at spille mod Trelleborgs FF. Bemærk at kampen er rykket til kl. 15:30.
FC København – Lyngby Boldklub 2-3 (2-2)
0-1 Gustav Markussen
1-1 Robert Skov (straffe)
2-1 Andreas Kirkeby
2-2 Jeppe Kjær
2-3 Daniel Stückler
Startopstilling 1. halvleg

Gustav Marcussen – Jeppe Kjær – Mads Carlson

Michael Lumb – Magnus Westergaard – Jesper Christjansen – Lasse Fosgaard

Frederik Winther – Martin Ørnskov – Kevin Tshiembe

Oskar Snorre

Startopstilling 2. halvleg

Emilio Simonsen – Daniel Stückler – Emil Kornvig

Adam Sørensen – Simon Vollesen – Mathias Hebo – Jeppe Brandrup

Oliver Lund – Mathias Tauber – Frederik Larsen

Oskar Snorre

Læs også: Sæsonkortsalget er åbent! Sammen for Lyngby
Læs også: Lyngby Boldklub introducerer ny børneklub – “De Små Vikinger”
Læs også: Kampprogram fastlagt – Lyngby starter hjemme i lokalopgør mod Hvidovre
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram og Twitter.