Trænerteamet fuldendes med Christian Nielsen og Thomas Kjærbye

Lyngby Boldklub har ansat Mark Strudal som klubbens nye cheftræner, og ved sin side får han Lyngby Boldklubs hidtidige A+træner Christian Nielsen, der rykker op på førsteholdet på fuld tid. Samtidig præsenterer De Kongeblå pr. 1/7 en ny fysisk træner i form af Thomas Kjærbye, der sammen med analytiker Jonathan Hartmann og målmandstræner Claus Fallentin fuldender teamet.
Christian Nielsen blev i vinter præsenteret som ny A+træner efter at have været væk fra klubhuset på Lundtoftevej i 5 år. Christian Nielsen har i Lyngby Boldklub varetaget flere forskellige funktioner, fra han startede i klubben i 1994, og til han forlod Lyngby igen i 2012. Siden da har han været ansat i FC Nordsjælland som A+træner samt i konsulentvirksomheden Double Pass – og altså A+træner i Lyngby Boldklub siden i vinter.
Den nye fysiske træner Thomas Kjærbye har ligeledes haft De Kongeblå inde på livet. Som talentfuld angriber var han en del af Lyngbys ungdomsafdeling, men var også i blandt andre FC København og AGF, inden karrieren sluttede. Det kom der heldigvis en ny, god karriere ud af som fysisk træner – først i FC Københavns ungdomsafdeling, siden hos FC Midtjylland og FC Nordsjælland, som Kjærbye forlader ved udgangen af juni for at starte hos De Kongeblå.
Jonathan Hartmann bliver desuden tilknyttet teamet som analytiker. Hartmann har hidtil fungeret som assistenttræner på deltid for Lyngbys U17-mandskab, men går nu op i tid og bliver fuldtidsansat i klubben på en delfunktion mellem førsteholdet og på akademiet.
Trænerteamet er fuldendt med målmandstræner Claus Fallentin, der naturligvis fortsætter sit virke. Claus Fallentin kom til klubben sidste år, og skal fortsat bidrage med sin store erfaring som aktiv målmand hos blandt andet Lyngby Boldklub og som målmandstræner på højeste niveau gennem flere år.
Sportsdirektør Birger Jørgensen er tilfreds med, at alle mand nu er på plads i trænerteamet:
”Vi har lavet en stor udskiftning for at rense tavlen. Og vi er meget glade for det nye team, som vi virkelig tror, kan flytte holdet i den rigtige retning. Vi skal både vinde kampe, lave talentudvikling og få de nuværende spillere i den rigtige retning – og der tror vi, at vi med den nye konstellation har ramt en god balance” fortæller Birger Jørgensen.
Mark Strudal starter sit nye job på mandag – holdet spiller første træningskamp i morgen fredag, når Vejle Boldklub gæster Lyngby Stadion med kampstart på stadion klokken 16:00. I spidsen for mandskabet står Christian Nielsen.
Læs også: Sæsonkortsalget er åbent! Sammen for Lyngby
Læs også: Lyngby Boldklub introducerer ny børneklub – “De Små Vikinger”
Læs også: Kampprogram fastlagt – Lyngby starter hjemme i lokalopgør mod Hvidovre
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram og Twitter.