Lyngby-fans investerer en kvart million i Lyngby Boldklub

foto (c) Per Kjærbye

Lyngby Fan Trust og en privat fan-forening har samlet lidt over en kvart million kroner ind, som nu er investeret i Lyngby Boldklub A/S.
Den nye ejerkreds i Lyngby Boldklub oplever fortsat stor støtte til det nye projekt. Investorgruppen Friends of Lyngby får nu en hjælpende hånd fra klubbens trofaste fans. En offentlig Fan Trust, hvor alle Lyngby-fans har kunnet tilføre penge, har i løbet af de seneste 5-6 uger indsamlet i alt 150.000 kr., mens en privatindsamling startet af fanfraktionen ”Det Bitre Hjørne” har samlet 107.500 kroner ind.
De 257.500 kroner er nu investeret i Lyngby Boldklub A/S, og det er et kæmpe signal og bevis på de positive vinde, der blæser om klubben mener man i investorgruppen Friends of Lyngby:
”Det er et flot beløb og vi hæfter os meget ved den store opbakning. Private er gået sammen for at støtte, og Lyngby Fan Trust har opnået tre gange så meget som forventet, det er virkelig sejt. Det siger jo en del om opbakningen til Lyngby Boldklub, der er et rigtig stærkt brand langt ud over kommune-grænsen. Vi er ved at skrive en ny Lyngby-historie, og vi skal have hele byen med på det her værdifulde projekt for Lyngby-Taarbæk” fortæller Mads Byder, talsmand for investorgruppen Friends of Lyngby.
Formand for Lyngby Fan Trust, Kenneth Stricker-Nielsen, supplerer:
”Det er gået over alt forventning. Vi håbede på 50.000, og vi er endt tre gange højere, så det er meget imponerende, og vi er ovenud lykkelig over, hvor langt vi er nået. Tanken er stadig, at vi vil støtte klubben med noget økonomi, men så vil vi også gerne bibringe noget viden om, hvad folk på tribunen og i byen efterspørger. Men det vidner om en klar støtte til det nye projekt at vi ender så højt” lyder det fra Kenneth Stricker-Nielsen.
Faninvestorer med fokus på talenterne
Den anden gruppe er en privat forening stiftet af fanfraktionen, der på stadion går under navnet ”Det Bitre Hjørne”. Foreningen tæller 43 Lyngby-fans og en masse tilskuere, der har mødtes på stadion siden 80erne. De er glade for at de nu kan hjælpe den nye fortælling om Lyngby Boldklub på vej:
”Som mange andre mener vi jo, at Lyngby er verdens bedste fodboldklub, og med visionerne fra den nye ledelse i klubben om at vi skal have endnu mere fokus på de gamle dyder omkring talentarbejdet, har det kun givet os mere blod på tanden i forhold til at støtte og bakke op omkring klubben” fortæller Kim Marott, der er næstformand i DBH Invest. Gruppen arbejder nu videre med flere konkrete idéer til, hvordan gruppen kan understøtte talentarbejdet i klubben yderligere.
De to grupper tilfører samlet 257.500 kroner i klubben og bliver dermed investor i klubben. Investorkredsen tæller derudover en række andre privataktionærer. Hovedaktionærposten tilhører Friends of Lyngby, der består af 16 erhvervsfolk samt en gruppe af tidligere Lyngby-spillere med blandt andre landsholdsspilleren Andreas Bjelland.
Læs også: Lyngby Boldklub og Danske Spil forlænger partnerskab