Fosgaard: Vi er ved at bygge noget spændende op

Det begynder at snerpe til i Alka Superliga Gruppespillet, hvor vi er nået til femte runde. Den skal for Lyngby Boldklubs vedkommende spilles på EWII Park søndag den 22. april kl. 14:00, og der venter De Kongeblå drenge en svær opgave. OB spillede 1-1 i sidste runde mod Randers FC, som de havde slået med hele 3-0 i runden inden, og de indtager førstepladsen i gruppen. Derfor går Lasse Fosgaard og resten af truppen også til kampen med en sund respekt:
”Jeg forventer, at det bliver en tæt kamp, selvom vi er presset på antal med forskellige karantæner. Da begge holds skæbner tildeles er afgjort, så tror jeg, at det vil være to hold, der går ud og angriber kampen. For os er det den samme situation som på det sidste, hvor vi vil ud og jagte en sejr, få noget selvtillid og vi skal turde spille vores eget spil. Det er et godt hold, som vi skal op imod, så vi skal gå til kampen med en sund respekt, men med en iver efter at præstere samme udtryk som sidste kamp” lyder det fra Lyngbys nummer 9.
Fosgaard fik krediteret en scoring i sidste kamp mod SønderjyskE, men den er blevet ændret til et selvmål. Vi spurgte, om vi skulle ud i en Harry Kane-gate og se en appel, men det bliver ikke situationen. Udover det ser kantspilleren positive takter fra både unge og gamle, hvor flere af de ældre spillere tager et øget ansvar:
”Vi skal ikke appellere noget. Jeg vil hellere være endnu mere sulten efter at score næste gang. Det er selvfølgelig dejligt at byde ind med aktioner offensivt, som kan medføre nogle mål, hvor jeg måske har manglet lidt offensiv selvtillid efter en del tid på backen. Men jeg føler pilen peger den rigtige vej, og det er samme tendens for hele holdet.”
”Vi har måske manglet nogle af de lidt mere vokale spillere, og der er flere af de ældre gået ind og taget et øget ansvar. De unge har virkelig imponeret, hvor en mand som Adam Sørensen for eksempel næsten er gået direkte fra U17-bold til at skulle spille Superliga. Generelt giver det en tro på tingene, og uanset hvad der kommer til at ske, så føler jeg, at holdet er på vej i den rigtige retning, og vi er i gang med at bygge noget nyt op herude, som er vanvittigt spændende” siger Fosgaard inden OB-kampen i morgen.
Læs også: Lyngby-fans investerer en kvart million i Lyngby Boldklub
Læs også: Lyngby Boldklub og Danske Spil forlænger partnerskab