Pointdeling i underholdende 2-2-kamp mod OB

Foto (c) Per Kjærbye

Foråret havde meldt sin ankomst i Kongens Lyngby, og et Lyngby Stadion klædt i solskin dannede rammen for anden runde i Alka Superliga Gruppespillet, hvor OB var gæster. Dagens modstander kom til kampen med en god portion selvtillid, da de runden forinden havde slået SønderjyskE 2-1, og det havde også spillet dem på førstepladsen i gruppen. Dermed ventede en stor udfordring for De Kongeblå.
Det var også OB-mandskabet, der kom bedst ud til kampen, og de trykkede hjemmeholdet i kampens indledning. Efter små ti minutter var de også meget tæt på at bringe sig foran. En OB-spiller kom højest på et indlæg i feltet, og herfra pandede han bolden på overliggeren, men den blev clearet efterfølgende. Selvom OB kom godt i gang, så lå Lyngby og lurede på omstillinger, og efter godt et kvarter blev Jeppe Kjær fundet på midten efter et godt opspil. Fra kanten af feltet driblede han to mand og hamrede til bolden. Med høj fart bragede bolden i mål til stor jubel, og dermed var De Kongeblå foran 1-0.
OB-holdet var mærket efter scoringen, men de fortsatte med at trykke på mod Lyngby-enden. De havde flere gode muligheder, men de manglede skarpheden i deres afslutninger, og samtidig stod Snorre godt i målet. Kampbilledet fortsatte halvlegen ud, men der blev ikke scoret mere, og hjemmeholdet kunne blive klappet til pause foran 1-0.
Anden halvleg startede som lyn og torden, hvor der blev scoret tre mål indenfor det første kvarter. Først udlignede OB, da Anders K. Jacobsen blev spillet i dybden, og med fladt spark scorede han. Men der gik ikke mange minutter, så var Lyngby foran igen. Kjær rettede et skud af, og OB-målmanden gav en retur, som Kjær var først over. Dermed førte Lyngby. Føringen holdt dog kun lidt over ti minutter. Mathias Greve afdriblede en mand på midten af banen, og med et skud langt udefra scorede han til 2-2.
OB-holdet var mest på bolden i anden halvleg, men kampen bølgede frem og tilbage efter den hektiske start på anden halvleg. Cirka midtvejs blev Jeppe Brandrup skiftet ud, da han stadig er på skånekost efter sin skade. Begge hold havde chancer mod kampens slutning. Først måtte Snorre diske op med en klasseredning på en OB-friløber. Samme havde Emilio Simonsen, som også fik den skudt forbi OB-målmanden, men desværre fik en forsvarsspiller clearet lige før stregen. Der faldt ikke flere mål i kampen, og dermed endte det med pointdeling mellem de to hold.
Kampfakta: Lyngby Boldklub – OB 2-2 (1-0)
15’ 1-0 Jeppe Kjær
48’ 1-1 Anders K. Jacobsen
49’ 2-1 Jeppe Kjær