Comebacks, hattrick og storsejr mod FC Midtjylland

Der var jyske gæster i dagens reserveholdskamp, da FC Midtjyllands reservehold var på besøg i et solbeskinnet Kongens Lyngby. Dagens kamp var en speciel en af slagsen, da både Mathias Tauber og Jeppe Brandrup var med fra start, og førstnævnte spillede sine første minutter efter næsten et års fravær på grund af en korsbåndsskade. Du kan se et kort interview med anfører på vores Facebook-side her.
I dagens trup var også Jeppe Kjær, Emil Bodholdt-Larsen, Adam Sørensen og Simon Vollesen, der alle har fået minutter på førsteholdet, og de startede dagens kamp sammen med en blanding af U17- og U19-spillere. Hele startopstillingen kan du se nederst i artiklen.
Det var et oplagt Lyngby-hold, der startede kampen, og der var flere gode tilbud, hvor især Jeppe Kjær var tæt på i flere omgange. Efter små 15 minutter kom kampens første mål, da der blev hugget mod mål, og med en afretning af Kjær endte den i mål. Kort efter scoringen blev Tauber helt planlagt skiftet ud, og det var til applaus fra dagens tilskuere. Midtjylland fik bragt balance i regnskabet via et straffe, men det var Lyngby, der sad på tingene.
Det var også hjemmeholdet, der kunne bringe sig foran igen, da Kjær udnyttede en flot frispilning. Samme Kjær kunne også gøre det til 3-1, da han blev sendt fri af sted i dybden, og på fornem vis lobbede han den over en sagesløs Midtjylland-målmand. Kort inden pausen scorede Simon Vollesen på et flot skud udenfor feltet. Dermed kunne Lyngby gå til pause foran 4-1.
I pausen gik både Brandrup, Sørensen og Kjær ud, og de blev erstattet af Daniel Soidik, Tobias Bak og Sebastian Segall. Det medførte også en mere jævnbyrdig kamp, hvor overtaget bølgede frem og tilbage mellem de to hold dog stadig med et Lyngby-hold i kontrol. Med Bodholdt-Larsen som krumtap formåede Lyngby-mandskabet også at holde de jyske gæster fra store chancer, og det var faktisk Simon Pedersen, der kunne score kampens sidste mål til 5-1 med kort tid tilbage i anden halvleg.
Kampen bød dermed på en storsejr til Lyngby Boldklub, der fik comeback til både anfører Mathias Tauber og Jeppe Brandrup og et hattrick af den stærke angriber Jeppe Kjær. Der var også gode minutter til de unge Lyngby-talenter, som på flot vis matchede et ungt FC Midtjylland-hold, der stillede op med reserver.
Kampfakta: Lyngby Boldklub – FC Midtjylland 5-1 (4-1)
1-0 Jeppe Kjær
1-1 FC Midtjylland
2-1 Jeppe Kjær
3-1 Jeppe Kjær
4-1 Simon Vollesen
5-1 Simon Pedersen
Startopstilling

Jeppe Kjær

Emil Kornvig – Mads Carlsson – Simon Vollesen – Simon Pedersen

Karim El Haddouch

Adam Søresen – Emil Bodholdt-Larsen – Mathias Tauber – Jeppe Brandrup

Alexander Jensen

Bænk: Daniel Soidik, Tobias Bak, Sebastian Segall, Jacob Jensen og Jonathan Ægidius (ikke benyttet)
Læs også: Skal du være med til Kongeblå dag på lørdag?