Lyngby fans opretter Lyngby Fan Trust

I forbindelse med det nye ejerskab af Lyngby Boldklub har ”Friends of Lyngby” været åbne for folk, der havde en interesse i at investere og være med til at blive en del af ejerkredsen i klubben.
Denne mulighed har Lyngby Fans fundet interessant, og de har oprettet en nonprofit organisation, som de har kaldt ”Lyngby Fan Trust”. Den har til formål at arbejde for, at foreningens medlemmer får indflydelse i Lyngby Boldklub, gennem ejerskab og ved fremadrettet konstruktiv dialog og positivt arbejde som en del af klubben. Medstifter Kenneth Stricker fortæller, at man i bund og grund gerne vil hjælpe, og de i Lyngby-kredse har mærket en lyst til at hjælpe og stå sammen om Lyngby Boldklub.
”Helt grundlæggende har vi oprettet organisationen for at hjælpe, og vi synes, at ”Friends of Lyngby er et fedt og nobelt projekt, som vi gerne vil være med til at bidrage til. Vi har mærket en enorm interesse fra mennesker i Lyngby, som gerne vil bakke op om klubben, men vi ved også, at folk har forskellig kapitalgrundlag. Derfor vil vi prøve at samle et netværk for hr. og fru Danmark, som på den måde kan hjælpe Lyngby Boldklub i den situation, som de står i”, fortæller Stricker, og han tilføjer videre.
”Organisationen er også til for at give den almene Lyngby-fan en stemme i forhold til at påvirke det fremadrettet Lyngby-projekt,. Det skal være i fællesskab, at vi skal forsøge at skabe bedre forhold for klubben og for de mange Lyngby-fans. Vi står sammen herude i Lyngby, og det er vigtigt for os at vise,” siger Stricker om det ambitiøse fanprojekt.
Alle har mulighed for at melde sig ind, og uanset hvilket beløb man indbetaler, har alle en stemme. Organisation har Lyngby Boldklub i hjertet, og de ønsker, at sikre den lokale forankring i klubben og samarbejdet med lokalsamfundet. Den anden medstifter og formand for Lyngby Fans Kristian Rosendahl forklarer, at organisationen er til for folk med kærlighed til klubben, og som vil være med til forbedre klubben på den lange bane.
”Vi vil gerne støtte den klub, vi elsker og holder af, og vi kan se, at der er andre, der har samme intentioner. Man skal være med, hvis man har det økonomiske råderum, for man får nok ikke noget igen økonomisk, men man vil få mulighed for indflydelse og en stemme. Så man skal gøre det af hjerte, men med omtanke. Vi vil gerne være med til at skabe den gode historie og vise hvor meget, fansene vil den her klub. På den lange bane ville en vis ejerandel og indflydelse også være et mål, men nu og her er det en måde at vise vores støtte på, og at vi i fællesskab hjælper klubben på rette vej,” fortæller Rosendahl.
Hvis man vil læse mere om projektet og muligvis være med, kan man finde mere information på: trust.lyngbyfans.dk eller facebook.com/LyngbyFansTrust.