Så ruller bolden igen på Lyngby Stadion!

I dag starter forårssæsonen for De Kongeblå spillere, når Brøndby IF gæster Lyngby Stadion. Det er et formstærkt hold, som cheftræner Thomas Nørgaards tropper skal op imod, da gæsterne fra Vestegnen er ubesejret i deres sidste 13 Alka Superliga-kampe. Indbyrdes skal man dog ikke længere tilbage end maj måned, hvor Lyngby sejrede 2-0 på Brøndby Stadion.
Det er to forskellige udgangspunkter, som de to hold kommer til kamp med, men begge hold kæmper for vigtige point. Brøndby IF er placeret nummer to i tabellen, og de kæmper om at vinde et mesterskab hjem til klubben. Lyngby Boldklub er placeret som nummer 12, og alle point tæller for at lægge distance til bundkampen.
Det har også været to forskellige opstartsforløb, de to klubber har været igennem i løbet af vinteren. Lyngby har kæmpet for eksistensen det meste af vinteren, hvor det i fredags kom på plads, at klubben var blevet ovetaget af en ny ejerkreds, og dermed er sikret overlevelse. Brøndby på den anden side har haft et roligt transfervindue, og de har været på træningslejr i Dubai. Udover det tyvstartede de også sæsonen, da de vandt 1-0 over FC København i søndags, da de spillede deres udskudte pokalkamp. Der skal dog nok blive spænding og masser af tempo i kampen, da de to hold er garant for mål i deres indbyrdes opgør. I de seneste tre opgør har der været 13 mål i alt, hvor Lyngby har scoret seks, og Brøndby har stået for syv.
Til kampen har cheftræneren udtaget 19 mand, hvor Mikkel Andersen er småskadet, og han er derfor ikke blevet klar. Truppen kan ses nedenunder.
Trup mod Brøndby IF
16. Andreas Larsen (GK)
40. Oskar Snorre (GK)
3. Michael Lumb
5. Martin Ørnskov
6. Mathias Hebo
7. Jesper Christjansen
8. Herolind Shala
9. Lasse Fosgaard
11. Jeppe Kjær
12. Mayron George
15. Emilio Simonsen
17. Adam Sørensen
18. Kevin Tshiembe
20. Jeppe Brandrup
24. Thomas Sørensen
26. Gustav Marcussen
27. Kim Ojo
48. Oliver Lund
90. Mohammed Saeid
Denne kamp er også helt særlig, da over 50 frivillige i dag er med til at afvikle kampen, og de har hevet en søndag ud af kalenderen for at hjælpe klubben efter en turbulent tid. Så hvis du ser en af, så giv dem en høj femmer eller en krammer, fordi det fortjener de! Husk at du stadig kan nå at sikre dig billet til kampen, hvilket du kan købe her.
Ekstra information
Lyngby fans skal benytte indgang igennem kolonihaven, da der vil være afspærret i enden ved Brøndby fansene. Udover det vil toiletterne på Andersen Biler tribuen og Danske Spil tribunen være lukket, og man skal benytte de opstillede toiletter bag og ved siden af tribunen.