Lyngby delte med HB Køge i målløst remis

Foto: fodboldbilleder.dk

De Kongeblå havde tidligere på dagen besøg af 1. divisions klubben HB Køge. Thomas Nørgaards tropper havde chancerne til mere, men måtte gå fra banen med resultatet 0-0.
På en vinterkold eftermiddag var der testkamp ved kunstgræsbanerne i Kongens Lyngby. HB Køge kom bedst fra start og havde allerede en stor chance i kampens første minut efter et hjørnespark.
Det var ellers Lyngby, som var mest på bolden, men de skulle frem til kampens 13. minut før de fik deres første chance. Det var til gengæld en stor mulighed. Mikkel Rygaard splittede forsvaret med en fremragende aflevering til Gustav Marcussen, som var løbet i dybden. Han spillede den tilbage til Bror Blume, der dog blev tacklet, inden han kunne trille bolden i et tomt mål.
HB Køge var mest farlige på dødbolde, hvor de til gengæld lykkedes fint med at skabe chancer. Lyngby kom frem til en del chancer i kampens første halvleg, og spillede i perioder fin fodbold. Skarpheden manglede dog på den sidste tredjedel.
De to hold gik derfor til pause med stillingen 0-0.
De Kongeblå kom stærkt ud til anden halvleg, hvor både Bror Blume og Herolind Shala kom frem til fine chancer, men bolden ville altså ikke ind over stregen.
I den anden ende klarede den unge Lyngby-keeper, Oskar Snorre, de muligheder, som svanerne kom frem til.
Med lidt mere end 20 minutter tilbage af kampen var Lyngby meget uheldige med at blive snydt for et straffespark, da Bror Blume blev holdt i trøjen. Lyngby spillede i det hele taget en fin anden halvleg, hvor de kom frem til en del chancer, og nok også burde have bragt sig foran.
Der var stor kreativitet i offensiven og momentvis flot fodboldspil fra De Kongeblå, men afslutningerne manglede det sidste.
HB Køge fik derfor muligheder i den anden ende mod slutningen af kampen. Oskar Snorre klarede dog flot en friløber og greb nonchalant et frisparksforsøg fra kanten af feltet. Opgøret endte derfor 0-0.
Der var dog fine takter fra Lyngby-spillerne, som kan glæde sig over at holde nullet mod et stærkt mandskab.
Næste træningskamp er den 4. februar mod SønderjyskE.
Match Facts:
Lyngby Boldklub – HB Køge 0-0 (0-0)
Lyngbys startopstilling:
40. Oskar Snorre (GK) – 2. Simon Strand, 5. Martin Ørnskov, 24. Thomas Sørensen (c), 3. Michael Lumb – 90. Mohammed Saeid, 7. Jesper Christjansen – 22. Bror Blume 10. Mikkel Rygaard, 26. Gustav Marcussen – 11. Jeppe Kjær.