Lyngby tabte med tenniscifre i Farum

Foto: fodboldbilleder.dk

Tidligere på dagen spillede De Kongeblå testkamp mod FC Nordsjælland. Det endte med en lussing på hele 6-3 til Thomas Nørgaards tropper.
 På en bidende kold januar eftermiddag var Lyngby-spillerne taget til Farum for at spille træningskamp mod FC Nordsjælland. Thomas Nørgaard havde valgt at starte i en 3-4-3 formation med en bagkæde, der på grund af skader var noget atypisk. Det var nemlig Mathias Hebo, Thomas Sørensen og Martin Ørnskov, der udgjorde bagkæden.
Lyngbys uprøvede, defensive konstellation var guf for et stærkt FC Nordsjælland-mandskab, som havde Mads Pedersen, Victor Nelsson og Mathias Jensen med fra start. De tre havde alle været med Ligalandsholdet i Abu Dhabi.
Der gik da heller ikke længe før FC Nordsjælland fik bragt sig i front ved Ernest Asante. Kasper Hjulmands tropper udspillede faktisk Lyngby-mandskabet i første halvleg og scorede næsten efter behag. Da halvdelen af første halvleg var færdigspillet, havde Andreas Larsen i Lyngby-målet hentet bolden ud af nettet hele tre gange.
De veloplagte Nordsjælland-spillere fjernede dog ikke foden fra gaspedalen af den grund. De udbyggede både føringen til 4- og 5-0, inden de to mandskaber gik til pause.
Begge trænere skiftede meget ud i pausen, men ikke desto mindre startede anden halvleg, som den første – med en scoring til FC Nordsjælland. 6-0 til Kasper Hjulmands tropper efter 55 minutter. Det kan man kalde en afklapsning.
De hårdtprøvede Lyngby-spillere viste herefter stort hjerte og format. De skubbede brystet frem og fik reduceret til 1,2 og 3-6, som også blev kampens slutresultat.
De Kongeblå kan derfor trøste sig ved, at de trods alt gjorde en fin figur i anden halvleg.
Match Facts:
FC Nordsjælland – Lyngby Boldklub 6-3 (5-0)
1-0 Ernest Asante (4)
2-0 Mikkel Damsgaard (8)
3-0 Jonathan Amon (22)
4-0 Mathias Jensen (straffe) (32)
5-0 Mikkel Damsgaard (36)
6-0 Mikkel Damsgaard (55)
1-6 Bror Blume (63)
2-6 Mikkel Rygaard (72)
3-6 Simon Strand (78)
 Lyngbys startopstilling: