Thomas Nørgaard glad efter første træningsdag i 2018

foto: fodboldbilleder.dk

Fredag var Superligaholdet tilbage på banerne på Lundtoftevej til den traditionsrige biptest i forbindelse med årets første træningspas, hvor der dog også blev spillet med bold.
Humøret var højt og kun en syg Mayron George var fraværende på dagen. Cheftræner Thomas Nørgaard ledede træningen med sin nye førsteassistent Max Mölder, og Nørgaard var godt tilfreds med hvad han så:  ”Det så godt ud synes jeg. Spillerne er vendt tilbage i en fin forfatning, og jeg tror alle har glædet sig til at komme tilbage og i gang med opstarten. Det virkede i hvert fald sådan på humøret og intensiteten” fortæller Thomas Nørgaard, der også kalder resultaterne i bip-testen for mere end godkendt. En bip-test Mathias Hebo i øvrigt ”vandt” foran Jeppe Kjær, Casper Højer og Gustav Marcussen.
Transfervinduet giver muligheder
Fredag var også første arbejdsdag for klubbens nye tilgange. Både Simon Strand og Mohammed Saeid var på banen for første gang sammen med de nye holdkammerater. ”Det var rigtig godt at se Mohammed og Simon være klar fra start, og indgå i træning og tests fra første dag. Det er to spillere, vi forventer os meget af både nu og i fremtiden” lyder det fra Nørgaard, der regner med flere tilgange i løbet af januars transfervindue. Eksempelvis på positionen i det centrale forsvar, hvor Hallgrimur Jonasson og Thomas Guldborg Christensen er gledet ud af klubben henover vinteren.
”Vi har to gode stoppere i Oliver Lund og Thomas Sørensen, og så har vi jo Kevin Tshiembe som vi tror rigtig meget på, men som desværre var ude det meste af efteråret med en skade. Ørnskov kan også spille dernede, så det er i heldigvis ikke et spørgsmål om antallet på positionen”.
”Men det siger sig selv, at når vi har sagt farvel til to stoppere, så vil vi gerne bringe en ekstra midterforsvarer ind. Det skal bare ikke være for enhver pris, det skal være en som kan løfte niveauet, og samtidig i en pakke, der er rigtig for os som klub. Vi har haft gang i flere ting, som desværre ikke er blevet til noget, men vi synes også, vi henvender os på en for Lyngby ambitiøs hylde. Hvis vi finder det rigtige og tingene lykkes, så kan det godt være vi bringer en ind. Hvis ikke, så er vi også helt trygge ved det vi har” lyder det fra Thomas Nørgaard.
Med fredagens arbejdsdag afsluttet er næste punkt i kalenderen en 10-dages træningslejr i Portugal. I morgen flyver Superliga-holdet afsted til Algarve-kysten, hvor byen Albufeira frem til 15. Januar er base for De Kongeblås forberedelser. Du kan naturligvis følge træningslejren samt den planlagte træningskamp mod Ajax Amsterdam via hjemmeside, Facebook og Instagram.