Lyngby-spillerne delte igen i år gaver ud på Herlev Hospital

Det er en stolt juletradition i Lyngby Boldklub, at nogle af spillerne besøger Børneafdelingen på Herlev Hospital med godt humør og gaver.
 Lasse Fosgaard, Mathias Hebo, Gustav Marcussen, Andreas Larsen og assistenttræner Mikkel Marker havde alle taget turen ud til Herlev Hospital, hvor de blev mødt af glade børn og godt.
Ledende oversygeplejerske på afdelingen, Merete Thomsen, er sikker på, at besøgene fra Lyngby-lejren er til stor glæde for børnene.
”Det betyder vildt meget for børnene. Det er et vigtigt afbræk fra hverdagen herude på hospitalet. Nogle af børnene kender spillerne, og andre gør ikke, men det betyder ikke så meget, for det er det her med, at der er nogen, som tænker på dem, og gider at møde op med godt humør og gaver. Det er guld værd,” fortæller hun.
De fremmødte Lyngby-spillere var da også et stort hit hos børnene, og mange af gaverne blev også taget i brug med det samme. Også forældrene var glade for besøget – nogle fik en snak med et par af spillerne og andre fik en velfortjent pause.
”Mange af forældrene er jo også pressede, så det er også et vigtigt afbræk for dem. Og så bliver alle forældre jo glade, når deres børn er glade,” siger Merete Thomsen.
Merete Thomsen har været med igennem alle årene, og selv om der var et par nye ansigter, genkendte hun alligevel et par af spillerne, som har været med på hospitalet flere gange.
”Det er jo bare en gennemført god tradition, vi er glade for, at spillerne kommer, og spillerne virker heldigvis også til at være glade for at komme, så det kan jeg kun håbe på fortsætter,” afslutter hun.