David Boysen stopper i Lyngby til nytår

David Boysen forlader Lyngby Boldklub ved kontraktudløb den 31. december. Karrieren fortsætter i en ny klub.
David Boysen vendte i starten af februar tilbage til Lyngby Boldklub efter ophold i Brøndby og hollandske Roda, og med et mål og en matchvinderolle i sin comeback-kamp var der øjeblikkelig succes for genforeningen. Og de gode takter forsatte i Lyngbys historiske 2017, der bød på både bronzemedaljer og et europæisk eventyr.
Parløbet mellem Boysen og Lyngby Boldklub slutter imidlertid nu.
“Vi har løbende været i dialog med David i forhold til hans fremtid. David har nu meddelt, at han har fået et tilbud, han ikke kunne afslå, og derfor er meget tæt på at underskrive en kontrakt med en anden klub” fortæller cheftræner Thomas Nørgaard.
David Boysen har i 2017 bidraget med seks scoringer i de 28 kampe, det i alt er blevet til i dansk-israelerens seneste kongeblå periode. Thomas Nørgaard er glad for kantspillerens bidrag:
“David har været en vigtig del af holdet siden han kom hjem for snart et år siden. Vi vidste hvad vi fik ind, og det var en perfekt tilføjelse til vores hold. Jeg synes David har leveret godt i sit comeback-år, men vi har som klub også stor respekt for den beslutning han har truffet og det eventyr han skal ud på. Han har været en del af et succesfuldt hold, der vandt bronze og spillede europæisk for første gang i mange år i Lyngby, så vi ønsker David alt det bedste og glæder os til at følge ham fremover” lyder det fra Thomas Nørgaard.
David Boysen og Lyngby Boldklub mangler endnu en kamp i 2017 – den spilles lørdag, hvor De Kongeblå gæster FC Helsingør.