Blandede bolsjer for U17 og U19

Foto: Fodboldbilleder.dk

Lyngby Boldklubs U17 og U19-mandskaber gæstede lørdag eftermiddag Brøndby på udebane, og her blev det til en flot 2-1-sejr til U17 samt et ærgerligt 4-1-nederlag til U19. Læs her, hvordan U17-assistent Jonathan Hartmann og U19-cheftræner Thomas Lollike betragtede præstationerne.
Dagens yngste hold i aktion, De Kongeblås U17 hold, hentede som sagt en sejr over de blågule, der i skrivende stund befinder sig på ligaens fjerdeplads. Assistenttræner Jonathan Hartmann fremhæver særligt første halvleg som mindeværdig.
“Vi spillede en rigtig god første halvleg, hvor vi lykkedes med at få presset Brøndby så højt og så tidligt som muligt. Det var lidt det, der var vores gameplan. I stedet for at komme for langt tilbage og lade nogen af deres gode boldspillere få for meget plads og tid, så ville vi hellere se, om vi kunne stresse dem så højt og så tidligt som muligt,” fortæller Hartmann og fortsætter:
“Det lykkedes vi rigtig godt med i første halvleg, hvor vi samtidigt også har mange gode sekvenser på bolden. Brøndby pressede også højt, men det lykkedes vi godt med at spille os ud af og tilspille os chancer på. Så vi er super tilfredse med første halvleg,” forklarer han.
Kampbilledet ændrede sig dog lidt en smule efter opgørets første 45 minutter.
“Anden halvleg var lidt anderledes. Vi har ikke helt den samme energi i vores pres, og vi begynder, måske også fordi at vi begynder at smide bolden væk meget tidligt, at sparke for meget. Vi finder for få løsninger, hvor vi får spillet over deres pres, og når vi så sparker, så får vi bare bolden tilbage i hovedet igen,” lyder det fra assistenten.
“Så anden halvleg er vi ikke lige så tilfredse med, men det var virkelig, virkelig fedt at få en sejr mod et rigtig godt Brøndby-hold,” afslutter Hartmann.
Hos cheftræneren for det lidt ældre hold af talenter, U19-træner Thomas Lollike, var der ikke helt den samme tilfredshed med weekendens kamp at finde.
“Vi havde inden kampen lavet nogle ændringer i truppen i forhold til her sidst på sæsonen at bringe noget ny energi. Vi har en stor trup og en masse spillere, vi har stor tiltro til,” fortæller cheftræneren og forklarer yderligere om opgøret:
“Vi vidste hvad Brøndby ville komme med, og havde også lagt den rigtige plan, men Brøndby spillede en rigtig god kamp og deres kvalitet gjorde, at vi ikke lykkedes med de ting, vi så gerne ville. Heldigvis er der en kamp mere inden vi går på ferie, og den har vi tænkt os at udnytte til at sende et rigtig godt signal inden pausen,” afslutter Thomas Lollike.