Lyngby skal tilbage på pointsporet mod AaB

Foto: fodboldbilleder.dk

I morgen eftermiddag får De Kongeblå besøg fra Nordjylland. AaB kommer nemlig forbi Lyngby Stadion til 18. runde af Alka Superligaen.
 Efter et par hårdtslående nederlag på 1-3 og 1-5 mod henholdsvis Randers og FCK skal Lyngby forsøge at få point på kontoen igen, når AaB i morgen gæster Kongens Lyngby. Det bliver dog ikke en let opgave, som venter Lyngby-spillerne, AaB har nemlig vundet to af deres sidste tre kampe i Superligaen.
Aalborggenserne har også et godt tag på De Kongeblå. Morten Wieghorsts mandskab har vundet de sidste to indbyrdes opgør mod Lyngby, og senest vandt de 3-1 i Nordjylland, da de to hold mødtes den 24. september. Sidste gang, de to mandskaber tørnede sammen på Lyngby Station, gik det dog godt for De Kongeblå. Det var tilbage i efteråret 2016, og ved den lejlighed vandt Lyngby 1-0 på en fremragende scoring af Kristoffer Larsen. Det skal de forsøge at gentage i morgen.
Til den mission kan Thomas Nørgaard glæde sig over, at Mikkel Rygaard har overstået sine to karantænedage og er tilbage i truppen til lørdagens kamp. Lyngby-træneren har dog fået nye problemer på karantænefronten. Den rutinerede venstre back Michael Lumb er nemlig ude med karantæne i kampen mod AaB og må derfor se til fra tribunen.
AaB har ingen spillere på karantænelisten, men har til gengæld en håndfuld spillere, der er tvivlsomme til kampen på grund af skader.
Det er den sidste hjemmekamp i kalenderåret for Lyngby, så Thomas Nørgaards spillere bør være topmotiveret til kampen.
Sandi Putros er kampens dommer, og han fløjter opgøret i gang klokken 16:00. Billetter til opgøret kan købes via dette link: http://shop.lyngby-boldklub.dk/kampe
Lyngbys trup til kampen mod AaB
1. Mikkel Andersen (GK), 16. Andreas Larsen (GK), 2. Thomas Guldborg Christensen, 5. Martin Ørnskov, 6. Mathias Hebo, 7. Jesper Christjansen, 8. Herolind Shala, 9. Lasse Fosgaard, 10. Mikkel Rygaard, 11. Jeppe Kjær, 12. Mayron George, 17. Casper Højer Nielsen, 19. Kristoffer Larsen, 20. Jeppe Brandrup, 21. David Boysen, 22. Bror Blume, 24. Thomas Sørensen, 26. Gustav Marcussen, 27. Kim Ojo, 30. Hallgrimur Jónasson, 48. Oliver Lund
Tre mand glider ud af truppen inden kampstart.