Hebo: Det er stadigvæk FCK i Parken

Foto: fodboldbilleder.dk

Lyngby-spillerne skal på søndag forsøge at bide skeer med de forsvarende danske mestre, FCK, når de gæster Telia Parken.
Der venter en svær opgave for Thomas Nørgaards tropper på søndag. De skal nemlig i kamp mod løverne fra FC København på udebane. Ståle Solbakkens tropper har haft en meget svingende sæson, hvor de har haft vanskeligt ved at finde deres vante niveau. I sidste runde tabte de hele 3-0 til SønderjyskE og forleden tabte de 2-1 på udebane i Rusland. Midtbanespilleren Mathias Hebo har dog fortsat stor respekt for københavnerne.
”Det kan godt være, at de har haft lidt svært ved at leve op til forventningerne i år, men det er altså stadigvæk FCK i Parken. Det er et stærkt hold og en kæmpe klub, så vi skal være på mere end 100 procent, hvis vi skal have et resultat, men det tror jeg så også på, vi kan være,” fortæller den unge midtbanespiller.
Sidste gang de to hold mødtes blev det til en 3-1-sejr til De Kongeblå på Lyngby Stadion. Det var i Thomas Nørgaards første kamp som cheftræner, og Mathias Hebo husker stolt tilbage på kampen, hvor han også selv kom måltavlen.
”Det var en sindssyg fed følelse at score imod FCK. Vi kom fra en svær periode, og det var Thomas’ første kamp som cheftræner, så det var en speciel kamp, men en fantastisk oplevelse og et fremragende resultat,” sigen han.
Mathias Hebo håber selvfølgelig på, at han igen kan komme på tavlen, når det går løs på søndag, men han mener ikke, at han og holdkammeraterne skal ændre for meget ved deres egen tilgang til spillet, fordi det er FCK, de står overfor.
”Det er lidt en kliché, men vi skal spille vores eget spil, og får vi succes med det, så tror jeg også på et resultat. Det handler ikke så meget om de andre. Det handler om, hvordan vi kan præstere bedst muligt. Det vil altid være vores chance,” fortæller han.
Efter en flot periode for De Kongeblå måtte de i sidste runde lide deres første nederlag med Thomas Nørgaard som cheftræner, da de tabte 3-1 til Randers på Lyngby Stadion. Mathias Hebo startede inde i den kamp, men blev skiftet ud i pausen. Det resultat vil han gerne have visket væk, når det på søndag gælder FCK.
”Vi vil også gerne revanchere noget fra sidste runde mod Randers. Vi følte egentlig, at vi spillede meget godt, men vi var slet ikke skarpe nok i de afgørende situationer, så det skal vi forsøge at gøre bedre på søndag,” afslutter han.