Randers FC gæster Lyngby Stadion

Foto: fodboldbilleder.dk

Efter en meget veloverstået landsholdspause er det igen tid til bold fra Alka Superligaen, når De Kongeblå i morgen får gæster fra Kronjylland.
Randers FC lyder måske som en let opgave for Thomas Nørgaards formstærke mandskab, men det bliver det efter alt at dømme ikke. Hestene, som gæster Lyngby Stadion, har nemlig et historisk godt tag på De Kongeblå. Og efter de fik ny træner er præstationerne også blevet bedre i det jyske, hvor de senest i sidste runde hentede alle tre point imod AGF.
Lyngby-spillerne har dog også vist fremragende form på det sidste, hvor de har hentet hele otte point i deres sidste fire kamp, og de kan stadig boltre sig af at være ubesejret med Thomas Nørgaard som første mand ved roret.
Det stime skal de forsøge at holde ved lige i morgen, når det igen er tid til fodbold fra landets bedste række. I Lyngby-lejren kan man glæde sig over, at den stærke costaricaner Mayron George har afsonet sin karantæne og igen er kampdygtig. Han skal altså i kamp mod den klub, han er udlejet fra.
Det må til gengæld give panderynker hos trænerstaben i Lyngby, at kreatøren Mikkel Rygaard i sidste runde fik direkte rødt og derfor må se til fra tribunen i de kommende to kampe. Det skaber dog glæde, at Herolind Shala er kommet sig over sin skade. Den unge nordmand med rødder fra Kosovo kan derfor få debut i søndagens opgør.
I Randers-lejren kan Ricardo Moniz næsten råde over en komplet trup. Der er ingen nye navne på skadeslisten og karantænelisten er også tom hos Lyngbys modstanderhold.
De to hold er tørnet sammen én gang tidligere i indeværende sæson – ved den lejlighed blev det til remis uden scoringer på BioNutria Park. I sidste sæson mødtes mandskaberne to gange, hvor Randers fik sejren i begge opgør. Det skal De Kongeblå forsøge at revanchere på eget græs i morgen.
Kampen starter klokken 12:00.
Billetter til opgøret kan købes via dette link: http://shop.lyngby-boldklub.dk/kampe
Lyngbys trup til kampen mod Randers FC
1. Mikkel Andersen (GK), 16. Andreas Larsen (GK), 2. Thomas Guldborg Christensen, 3. Michael Lumb, 5. Martin Ørnskov, 6. Mathias Hebo, 7. Jesper Christjansen, 8. Herolind Shala, 9. Lasse Fosgaard, 11. Jeppe Kjær, 12. Mayron George, 17. Casper Højer Nielsen, 20. Jeppe Brandrup, 21. David Boysen, 22. Bror Blume, 24. Thomas Sørensen, 27. Kim Ojo, 48. Oliver Lund