De Kongeblå skal op imod formstærke lokalrivaler

Foto: fodboldbilleder.dk

Lyngby gæster i dag Right to Dream Park i Farum, hvor de skal på en vanskelig opgave mod et stærkt FC Nordsjælland-mandskab
 Lyngby-spillerne besøger senere på eftermiddagen FC Nordsjælland i 15. runde af Alka Superligaen. De Kongeblå har vist fremragende form på det seneste, men det kan blive vanskeligt at holde den god stime ved lige i dag. Kasper Hjulmands unge mandskab har nemlig været godt kørende igennem hele sæsonen og er placeret i toppen af tabellen.
Lyngby-spillerne har heller ikke gode minder fra det seneste indbyrdes opgør, hvor de gule og røde fra Farum vandt 4-1 på Lyngby Stadion. Thomas Nørgaards tropper jagter derfor revanche i dagens lokalopgør. Lyngby-træneren er dog udfordret ved, at den costaricanske angriber Mayron George sidder ude med karantæne. Den store angriber, som er på leje i Kongens Lyngby fra Randers FC, har ellers virkelig fundet formen på det sidste, så det kan blive et stort tab for Lyngby-spillerne. Sidste års Lyngby-topscorer Jeppe Kjær eller nigerianeren Kim Ojo må derfor forventes at få muligheden fra start.
Begge hold går til kampen med tro på tingene, efter fine præstationer i sidste runde. De Kongeblå spillede 2-2 med mesterskabskandidaterne fra FC Midtjylland og FC Nordsjælland tankede selvtillid ved at vinde 4-1 over AGF på udebane.
Farum-klubben har specielt offensivt været ekstremt godt kørende i lang tid. Det skal Thomas Nørgaard og resten af trænerteamet i Lyngby forsøge at sætte en stopper for i dagens opgør. Det bliver spædende at følge.
Kampen bliver fløjtet i gang klokken 16:00 af Michael Johansen.
Lyngbys trup til kampen mod FC Nordsjælland
1. Mikkel Andersen (GK), 16. Andreas Larsen (GK), 2. Thomas Guldborg Christensen, 3. Michael Lumb, 5. Martin Ørnskov, 6. Mathias Hebo, 7. Jesper Christjansen, 9. Lasse Fosgaard, 10. Mikkel Rygaard, 11. Jeppe Kjær, 17. Casper Højer Nielsen, 19. Kristoffer Larsen, 20. Jeppe Brandrup, 21. David Boysen, 22. Bror Blume, 24. Thomas Sørensen, 27. Kim Ojo, 48. Oliver Lund