Thomas Nørgaard: ”FCM ved hvor ubehagelige vi kan være”

Søndag er De Kongeblå nok engang på banen hjemme på Lyngby Stadion, hvor der er fint besøg. Det er FC Midtjylland, Superligaens førerhold inden denne runde, der gæster stadion på Lundtoftevej for at fortsætte en flot stime på fire overlegne sejre i streg over Hobro, AGF, AaB, SønderjyskE og AC Horsens.
Cheftræner Thomas Nørgaard har da også stor respekt for den turnaround, som FC Midtjylland ligner at have gang i efter en rodet sæsonstart.
”De har drejet på nogle knapper, der har givet et enormt boost, og det ligner, at de har fundet et koncept, der får det bedste frem i spillerne. De spiller med høj intensitet i deres 3-4-3, og det kalder på stor respekt. Så vi anerkender fuldt ud, at det er Danmarks bedste hold lige pt. vi skal møde på søndag” lyder det fra Thomas Nørgaard.
Han beretter om en elektrisk stemning på træningsbanen gennem hele ugen. Holdet har stor tro på egne evner efter at have fået syv point i 3 kampe. Og samtidig viser resultaterne fra de sidste 16 måneder, at Lyngby Boldklub godt kan spille op med ulvene fra det midtjyske, der trods et stort budget og endnu større ambitioner har haft sit hyr med De Kongeblå:
”Vi har ikke tabt de sidste 5 kampe mod FC Midtjylland, og det giver selvfølgelig en tro på egne evner. Vi er tilmed inde i en fornuftig stime, så på publikums vegne kunne man godt forvente en fornuftig og seværdig kamp” lyder det fra Thomas Nørgaard, der dog ikke har tænkt sig at sænke kravene til resultatet selvom De Kongeblå møder Superligaens førerhold:
”Vi spiller alle fodboldkampe for at vinde, også mod rækkens nummer et. FC Midtjylland ved hvor ubehageligt, det kan være at spille mod Lyngby og på Lyngby Stadion. Det er vores opgave at få det bedste frem i os selv, så vi kan minde dem om det gennem hele kampen. Rammer vi vores topniveau, så ved vi at vi får muligheder. Så vi skal være ligeså ubehagelige mod FCM, som vi har været de sidste fem gange” fortæller Thomas Nørgaard.
Kampen mod FC Midtjylland sparkes i gang søndag klokken 14.00. Husk at du kan spare både tid og penge ved at købe din billet online på vores webshop.