Lyngby forlænger med korsbåndsskadet Mathias Tauber

Foto: Fodboldbilleder.dk

Lyngby Boldklub har forlænget kontrakten med anfører Mathias Tauber, der aktuelt er ude med en korsbåndsskade. Forlængelsen giver forsvarsspilleren ro til at komme tilbage oven på en korsbåndsoperation, der aktuelt holder ham væk fra træningsbanen.
Taubers tidligere kontrakt stod til udløb til sommer, men den aftale er nu forlænget med et halvt år. Det giver både klubben og forsvarsspilleren ro til at få Tauber tilbage i topform.
”Tauber har allerede bevist hvor vigtig han er for os, og vi tror fuldt og fast på, at vi kan få ham tilbage på det høje niveau han havde i sidste sæson. Det sidste vi ønsker er dog at forcere hans genoptræning, og det følte vi at der var risiko for med en bagkant på kontrakten til sommer. Vi skylder både os selv, men især Tauber at give ham tiden til at komme tilbage på højest mulige niveau, og med forlængelsen skaber vi den nødvendige ro til, at det kan ske” fortæller cheftræner Thomas Nørgaard.
Mathias Tauber blev opereret med succes tilbage i september, og følger fortsat sin genoptræningsplan. Det betyder at udsigten stadig siger, at Lyngby-anføreren til marts kan være tilbage på træningsbanen. Tauber glæder sig over, at Lyngby har vist ham tillid ved at forlænge aftalen:
”Det har været mit største ønske siden jeg fik skaden, for det er klart, at et kontraktudløb i enden af min genoptræning skaber nogle usikkerheder. Så jeg er lykkelig og meget taknemmelig. Den velvilje fortæller meget om, hvad Lyngby er for en klub. Nu kan jeg med ro i maven få et godt genoptræningsforløb, og jeg har en klar forventning om at komme tilbage på mit vante niveau” lyder det fra Mathias Tauber, der melder at genoptræningen går som planlagt:
”Det går godt, og jeg kan nu styrketræne og intervaltræne på cyklen. Mobiliteten føles god, og jeg lægger på hele tiden. Så jeg er optimistisk” lyder det fra Mathias Tauber, der altså nu har kontrakt med Lyngby Boldklub frem til udgangen af 2018.
Lyngby-anføreren, der i august rundede de 33 år, står i alt noteret for 179 kampe og 9 scoringer for De Kongeblå.