De Kongeblå inviterer formstærke fynboere til Superligabold

Foto: fodboldbilleder.dk

Lyngby Stadion danner i morgen rammer om et vigtigt opgør fra Alka Superligaen, når Kent Nielsens tropper kommer forbi.
De Kongeblå skal forsøge at udbygge deres sejrsstime, når de i morgen tager imod OB på Lyngby Stadion. Og selvtilliden burde være i orden hos Thomas Nørgaards tropper efter at de har fået to sejre i deres sidste to kampe mod henholdsvis FCK og AGF.
Det bliver dog ikke en let opgave for Lyngby-spillerne. Modstanderholdet, OB, har nemlig også tro på tingene. De har nemlig hentet hele syv point i deres seneste tre kampe, hvor det senest var de forsvarende mestre, som blev besejret af de hvide og blå fra H.C. Andersens fødeby.
Det er altså to hold, som begge har gang i gode stimer, der tørner sammen i morgen. I sidste sæson mødtes de to mandskaber to gange. Her var Lyngby bedst kørende. De to hold spillede 2-2 på Lyngby Stadion og De Kongeblå fik alle tre point, da de to mandskaber duellerede på EWII Park.
Ingen af de to trænere har store problemer på skades- eller karantænefronten. Kent Nielsen må undvære Kenneth Emil Petersen, der sidder ude med karantæne, og så er den tidligere Lyngby-back Ryan Laursen ude med en skade.
Thomas Nørgaard har ingen spiller på karantænelisten, men Mathias Tauber, Hallgrimur Jonasson, Herolind Shala og Lasse Fosgaard er alle ude med skader. Til gengæld kan Lyngby-cheftræneren glæde sig over, at midtbanespilleren Jesper Christjansen er tilbage hos De Kongeblå efter afsonet karantæne i sidste runde.
Det bliver spændende at se, hvordan kampen forløber og hvilket af de to mandskaber, der får ødelagt deres stime.
Kampen fløjtes i gang i morgen klokken 14:00 af Benjamin Willaume-Jantzen.
Billetter kan købes via dette link: http://shop.lyngby-boldklub.dk/kampe
Lyngbys trup til kampen mod OB
1. Mikkel Andersen (GK), 16. Andreas Larsen (GK), 2. Thomas Guldborg Christensen, 3. Michael Lumb, 5. Martin Ørnskov, 6. Mathias Hebo, 7. Jesper Christjansen, 10. Mikkel Rygaard, 11. Jeppe Kjær, 12. Mayron George, 17. Casper Højer Nielsen, 19. Kristoffer Larsen, 20. Jeppe Brandrup, 21. David Boysen, 22. Bror Blume, 24. Thomas Sørensen, 27. Kim Ojo, 48. Oliver Lund