U19 afslutter løvernes vilde stime

Foto: Fodboldbilleder.dk

F.C. Københavns årgang 99/00, der nu udgør klubbens U19-hold, havde aldrig tabt en ligakamp før, men det skulle De Kongeblå talenter vise sig at lave om på med en flot 2-1 sejr på hjemmebane.
”Det var en lige kamp, hvor FCK er mest på bolden, det åbner jo så omvendt for nogle omstillinger, som jeg synes vi forvalter fornuftigt. De havde bolden lidt for meget i forhold til vores plan og hvad vi finder er komfortabelt, men jeg er meget tilfreds med den defensive organisation, og at vi blev ved med at gøre ondt på dem, nå vi så var på bolden,” forklarer cheftræner Thomas Lollike og uddyber:
”Jeg var blevet lidt skuffet, hvis vi ikke havde lavet et godt resultat. Jeg synes vi har nogle rigtig dygtige spillere, og vi slog dem 2-0 i en træningskamp, men heldigvis holdt den fornemmelse stik,” fortæller Lollike, der også roser holdet for dens gode form.
”Jeg synes det er en god periode vi er inde i, vi slog Esbjerg hjemme, fik krydset i Midtjylland og fik også en sejr i pokalen, så drengene viser en flot udvikling, bygger hele tiden på, og træner rigtig godt,” lyder det fra den tilfredse cheftræner.
De ældste Lyngby-talenter er inde i en god stime, hvor de nu er ubesejret i de seneste tre kampe i ligaen. Efter syv spillerunder står de noteret med 10 point, og hopper op på en 7. plads med weekendens sejr, som forhåbentligt gentager sig i næste weekend, hvor de møder AGF på udebane, som kun ligger én placering højere end De Kongeblå talenter.
“Kampen mod AGF fylder alt for os lige nu, vi arbejder på at være mere stabile i vores præstationer, så det bliver til den bedste vane vi kan få,” afslutter Lollike.
Se det flotte føringsmål til 1-0 af U19-holdets Emil Kornvig her.