Ceres Park skal indtages i Superliga-gensyn

Foto: fodboldbilleder.dk

De Kongeblå er draget til Århus, hvor de skal kæmpe om vigtige point imod AGF og den tidligere Lyngby-cheftræner David Nielsen.
 Efter en veloverstået landsholdspause skal Lyngby-spillerne igen i aktion i landets bedste fodboldrække, når de i aften møder AGF på Ceres Park i Århus. Det er sket en del i de to klubber siden sidste Superliga-kamp. AGF vandt deres seneste opgør 5-1 over FC Helsingør, og fejrede det med at smide Glen Riddersholm på porten. Den nu tidligere Lyngby-cheftræner David Nielsen har som bekendt overtaget posten i Århus, og den nye mand ved roret i Lyngby, Thomas Nørgaard, fik en drømmestart på karrieren som cheftræner hos De Kongeblå, ved at vinde 3-1 over de forsvarende mestre fra FC København.
Det er altså en speciel kamp, der venter spillerne på banen, og ikke mindst for de to cheftrænere, der indtil for et par uger siden dannede makkerpar i Lyngby.
AGF har ingen spillere på karantænelisten til kampen, og skadeslisten er heller ikke lang. Det er kun den lyskenskadede Alexander Juel Andersen, som sidder udenfor. Lyngby må fortsat undvære den langtidsskadede kaptajn, Mathias Tauber, Hallgrimur Jonasson og nyerhvervelsen Herolind Shala, der fortsat mangler at få debut i Lyngby-trøjen. På karantænelisten er den løbestærke midtbanespiller Jesper Christjansen.
Spillerne kommer direkte fra landsholdspause, hvor der har været mulighed for at tanke kræfter. Det må derfor forventes, at der kommer massere af tryk på fra kampens start.
I sidste sæson mødtes de to mandskaber to gange. Det blev til to målfattige kampe. På Lyngby Stadion blev det til et remis uden scoringer, og i Århus trak Lyngby det længste strå med en 1-0-sejr. Der er dog løbet meget vand under broen siden, så det er ikke sikkert, at det bliver et lignende kampbillede, når det i aften går løs.
I Lyngby har cheftræner, Thomas Nørgaard, udtaget en trup på 20 mand, der alle er med i Århus. Tæt på kampstart bliver to spillere sorteret fra.
Opgøret begynder klokken 19:00 på Ceres Park.
Lyngbys trup til kampen mod AGF

1. Mikkel Andersen (GK), 16. Andreas Larsen (GK), 2. Thomas Guldborg Christensen, 3. Michael Lumb, 5. Martin Ørnskov, 6. Mathias Hebo, 9. Lasse Fosgaard, 10. Mikkel Rygaard, 11. Jeppe Kjær, 12. Mayron George, 17. Casper Højer Nielsen, 18. Kevin Tshiembe, 19. Kristoffer Larsen, 20. Jeppe Brandrup, 21. David Boysen, 22. Bror Blume, 24. Thomas Sørensen, 26. Gustav Marcussen, 27. Kim Ojo, 48. Oliver Lund