Lyngby i muligt lokalderby i DBU Pokalen

Der er trukket lod til fjerde runde i DBU Pokalen, og her står det klart at De Kongeblå efter sejren over Hedensted skal møde enten Silkeborg IF eller naboerne fra HIK i pokalturneringen. DBU trak lod til turneringen mandag ved middagstid.

HIK-Silkeborg er et af hængepartierne fra tredje runde, men vi må vente helt til den 11. oktober med at få vished om hvem af de to hold det bliver. Uanset udfaldet står det dog klart at Lyngby spiller på udebane – altså enten på Jysk Park i Silkeborg eller på Gentofte Stadion.

Lyngby mødte sidst Silkeborg i sæsonens første hjemmekamp, hvor de Kongeblå vandt med 2-1 på mål af Kristoffer Larsen og David Boysen. I sidste sæson blev det ligeledes til 2 indbyrdes kampe – først en knusende 4-0-sejr til De Kongeblå på udebane og sidenhen 1-1 i december 2016.

Mens Lyngby Boldklub jo regelmæssigt slås med Silkeborg IF i Superligaen, så er det efterhånden mange år siden Lyngby har spillet en betydende kamp mod HIK. Faktisk skal vi helt tilbage til 1. division 2006/07-sæsonen, hvor Lyngby den 24. maj 2007 spillede 1-1 med HIK på Lyngby Stadion. Målscorere ved den lejlighed var Anders Jochumsen for Lyngby og Jesper Duelund for HIK.

Lyngby og HIK var i liga med hinanden i sæsonerne 2003/04 (2. division), 2005/06 og 2006/07 (1. division). Det betød i alt 6 indbyrdes kampe, hvilket gav 3 Lyngby-sejre, 3 uafgjorte og 0 HIK-sejre.

De to hold mødtes senest i en træningskamp i vinter, hvor Lyngby vandt med 5-2. Målscorere ved den lejlighed var Jeppe Kjær (3) og Kim Ojo (2).

Lyngby blev klar til fjerde runde i sidste uge, hvor De Kongeblå sikkert slog Hedensted IF fra Danmarksserien med 3-1 på mål af Jeppe Kjær, Mikkel Rygaard og Kristoffer Larsen. Kampene i fjerde runde skal spilles i perioden 24.-26. oktober.