Reserveholdsnederlag til FC Helsingør

Foto: Fodboldbilleder.dk

De Kongeblås reserver tog mandag eftermiddag imod FC Helsingørs reserver hjemme på Lyngby Stadion. Her fik helsingoranerne lidt mere at glæde sig over end det var tilfældet i søndagens kamp. De vandt nemlig 2-0 på mål af Osama Akharraz og Frederik Roepstorff.
“Resultatet var vel fair nok. Vi spiller ikke nogen særlig god kamp. Vi forsøger at sætte tingene ok sammen, men ender med at kæmpe lidt i forhold til at udnytte det bagrum, som vi har, og får så spillet en masse bolde, hvor vi mangler den afgørende kvalitet. Det gør, at det bliver en meget åben kamp, hvor vi hele tiden kommer til at hænge lidt efter,” fortæller træner Thomas Nørgaard om opgøret.
“Vi lukker et lidt ærgerligt mål ind i første halvleg, som selvfølgelig giver os en mavepuster. I anden halvleg ligger kampen og er relativt åben, men vi skaber slet ikke nok til, at vi kan forvente at vinde en fodboldkamp,” fortsætter Nørgaard.
Nederlaget på trods kan trænerteamet alligevel godt tage lidt med fra mandagens reserveholdsopgør. Banen var nemlig fuld af velkendte navne fra førsteholdet, og de havde godt af kamptræningen.
“Vi havde en stor portion spillere med fra A-truppen, som havde rigtig godt af de minutter, de fik. Vi fik doseret det, så de ramte et sted mellem 60 og 90 minutter, og det var det, der var hensigten med kampen. At vi så ikke fik den sejr, som også var målsætningen efter nogle rigtig gode præstationer i de to foregående kampe, må vi så lære at leve med,” afslutter Thomas Nørgaard, der nu ser frem til fredagens kamp mod Randers FC.
Match Facts:
Lyngby Boldklub – FC Helsingør 0-2 (0-1)
0-1 Osama Akharraz (8)
0-2 Frederik Roepstorff (82)
Lyngby Boldklub (4-4-2): Andreas Larsen – Waldemar Clem, Thomas Guldborg Christensen (Anf) (71.: Emil Wass), Kevin Tshiembe, Casper Højer Nielsen (71.: Mathias Virkelyst) – Simon Vollesen, Mads Carlson, Oliver Kjærgaard, Kristoffer Larsen (66.: Marius Christiansen) – Jeppe Kjær (66.: Emilio Simonsen), Kim Ojo (66.: Emil Kornvig).
Ikke benyttet: Oskar Snorre (M).
Dommer: Casper Thorsøe Jr.