Mayron George kan få debut mod FC Helsingør

Foto: fodboldbilleder.dk

De Kongeblå tager i morgen imod FC Helsingør på Lyngby Stadion. På begge hold er der mulighed for at se nye spillere på banen.
 Det er efter en veloverstået landholdspause igen blevet tid til bold fra Superligaen. Lyngby Stadion danner nemlig i morgen rammer om et meget vigtigt opgør, når Christian Lønstrups tropper fra Hamlets by kommer forbi Kongens Lyngby.
Lyngby, som er placeret i den mindre sjove ende af tabellen, har hårdt brugt for point. Derfor har trænerteamet også været aktive i de sidste dage af transfervinduet, hvor Herolind Shala og Mayron George er blevet tilføjet til offensiven. Den ene af dem kan få debut i morgen – Mayron George er nemlig med i den trup, som i morgen skal jagte vigtige point til tabellen.
I Helsingør var der også fart på i de sidste timer af transfervinduet, hvor blandt andet deres topscorer, André Riel blev sendt af sted til Aarhus og dermed forlod FC Helsingør- truppen. De har dog også hentet erstatninger. Den tidligere Viborg-angriber Osama Akharraz er blandt andre blevet hentet til for at udfylde tomrummet, som den kontroversielle angriber, André Riel, efterlader..
De to klubber har flere gange duelleret i første division, hvor Lyngby har haft et klart overtag, men mødet i morgen bliver det første opgør nogensinde i Superligaen imellem de to mandskaber. Det er derfor vanskeligt at vurdere styrkeforholdene.
Lyngby har hele sæsonen igennem været hårdt ramt af skader, og der er da også fortsat en del spillere, som ikke kan deltage. Senest blev det officielt, at Mathias Taubers skade var værre end først antaget og kommer til at kræve en operation. Til gengæld er der ingen spillere på karantænelisten til opgøret, hvilket må siges at være en fordel sammenlignet med tidligere kampe i sæsonen.
Der kan forventes stor intensitet og hård fight, når Lyngby Boldklub skal forsøge at jagte vigtige point, mens FC Helsingør skal forsøge at følge op på den fine start, de har fået på sæsonen.
Kampen fløjtes i gang klokken 14:00.
Billetter til opgøret kan købes her: http://shop.lyngby-boldklub.dk/kampe
Lyngbys trup til kampen imod FC Helsingør
1. Mikkel Andersen (GK), 16. Andreas Larsen (GK), 2. Thomas Guldborg Christensen, 3. Michael Lumb, 5. Martin Ørnskov, 7. Jesper Christjansen, 9. Lasse Fosgaard, 10. Mikkel Rygaard, 11. Jeppe Kjær, 12. Mayron George, 17. Casper Højer Nielsen, 19. Kristoffer Larsen, 20. Jeppe Brandrup, 21. David Boysen, 22. Bror Blume, 27. Kim Ojo, 30. Hallgrimur Jónasson, 48. Oliver Lund