Lyngby skal vende skuden på ’bronzebanen’

Foto: fodboldbilleder.dk

De Kongeblå skal i morgen i kamp på MCH Arena. Sidst de besøgte stadionet blev de fejret med metal om halsen, men der er sket meget i månederne efter.
 Lyngby-spillerne er allerede taget til Herning, hvor de i morgen skal jagte vigtige point imod FC Midtjylland. David Nielsens tropper har gode erfaringer fra banen. Det var nemlig der, at de tilbage i maj måned, sikrede sig en af klubbens største triumfer, da de vandt 3-0 over FC Midtjylland og sikrede sig bronzemedaljerne.
Der og dog sket en del siden da.
FC Midtjylland har specielt på hjemmebanen virkelig fundet formen. De er gået sejrrigt fra alle deres kampe i Superligaen på MCH Arena i indeværende sæson. På samme bane spillede de dog uafgjort i torsdags, hvilket må føles som et stort nederlag, da det afgjorde, at de ikke kommer til at deltage i gruppespillet i Europa League. Det kan betyde, at stængerne er lidt trætte hos ulvene, når det i morgen går løs. Lyngby skal dog ikke vide sig for sikre. Midtjyderne har nemlig været enormt farlige offensivt, hvor nigerianeren Paul Onuachu og nordmanden Alexander Soerloth på skift har stjålet overskrifterne med spektakulære scoringer.
Det kan blive et problem for De Kongeblå, som har manglet meget af den defensiv styrke, der sidste år skabte fundamentet for de flotte bronzemedaljer. Der er dog også lyspunkter på det område. Oliver Lund er igen kampdygtig, efter at have afsonet to spilledages karantæne. Det samme er Jeppe Brandrup, som også kom på banen i sidste runde mod Hobro. Han har ellers siddet ude i en længere periode med en skade. Det kan blive afgørende. Lyngby-spillerne er nemlig nødt til at lukke af defensivt, hvis de skal have noget med hjem fra Herning. Oppe foran kan Lyngby-trænerne også glæde sig over, at den store angriber Kim Ojo igen er med i truppen for De Kongeblå. David Boysen er også kommet sig over sit uheld og kan igen trække trøjen over hovedet.
I sidste sæson havde Lyngby-spillerne generelt et godt tag på FC Midtjylland. De to mandskaber mødtes fire gange. Det blev til to sejre til Lyngby og to gange uafgjort.
Begge hold kan i morgen efterlade det hele på banen. De har nemlig hverken europæiske kampe eller efterfølgende kampe i Superligaen at bekymre sig om. De er begge ude af Europa League og ugen efter er der landsholdspause, så spillerne kommer altså til at få sig et velfortjent hvil fra det tætte program.

Kampen fløjtes i gang klokken 13:00 på MCH Arena.
Lyngbys trup til kampen mod FC Midtjylland
1. Mikkel Andersen (GK), 16. Andreas Larsen (GK), 3. Michael Lumb, 5. Martin Ørnskov, 7. Jesper Christjansen, 9. Lasse Fosgaard, 10. Mikkel Rygaard, 15. Jeppe Kjær, 17. Casper Højer Nielsen, 18. Kevin Tshiembe, 19. Kristoffer Larsen, 20. Jeppe Brandrup, 21. David Boysen, 22. Bror Blume, 24. Thomas Sørensen, 26. Gustav Marcussen, 30. Hallgrimur Jonasson, 48. Oliver Lund