Lyngby møder formstærke oprykkere

Foto: fodboldbilleder.dk

De Kongeblå har taget turen til det mørke Jylland, hvor de i dag skal duellere mod Hobro, som har fået en fornem start på sæsonen
 David Nielsens tropper, der sidste år vandt bronzemedaljer, har fået en lidt svær start på sæsonen, hvor et tæt program, skader og karantæner har skabt udfordringer. I sidste runde fik de dog point på kontoen, da de spillede 1-1 med SønderjyskE på hjemmebanen.
Oprykkerne fra Hobro spillede også 1-1, da de i sidste runde var i kamp mod AaB. Thomas Thomasbergs mandskab dominerede i store perioder kampen, og det var ikke til at se, hvem der var storebror og hvem der var lillebror i det opgør.
Hobro er i det hele taget kommet godt fra land i den nye sæson. De har hentet otte point i de første fem kampe, hvilket må siges at være mere end godkendt for et oprykkerhold. Der er da også sket meget i den lille nordjyske klub. De har hentet flere stærke profiler ind på holdet og spillerne er blevet fuldtidsprofessionelle. Det er derfor ikke længere en overraskelse, at Hobro kan være med i toppen af dansk fodbold.
Det er efterhånden længe siden, at de to mandskaber har været i kamp. De har på skift været placeret i Superligaen og i 1. Division, så der har ikke være anledning til mange indbyrdes opgør i de seneste år. Styrkeforholdet er derfor svært at vurdere inden dagens opgør. Lyngby skal dog finde tilbage til de kvaliteter, som de viste i store dele af sidste sæson, hvis de skal tage fra Jylland med tre point i bagagen.
De Kongeblå er forsat ramt i de bagerste rækker, hvor flere profiler er ramt af skader og Oliver Lund stadig må afsone karantæne. David Boysen er heller ikke kampdygtig, når det i dag går løs. Der er dog også lyspunkter. Michael Lumb er nemlig tilbage i truppen, efter at han i sidste runde måtte se til fra tribunen. Jeppe Brandrup, der har døjet med en skade i de sidste par uger, er også tilbage i truppen.
Kampen starter i dag klokken 16:00 på DS Arena i Hobro
Lyngbys trup til kampen mod Hobro IK
1. Mikkel Andersen (GK), 16. Andreas Larsen (GK), 2. Thomas TC Christensen, 3. Michael Lumb, 5. Martin Ørnskov, 7. Jesper Christjansen, 9. Lasse Fosgaard, 10. Mikkel Rygaard, 15. Jeppe Kjær, 17. Casper Højer Nielsen, 19. Kristoffer Larsen, 20. Jeppe Brandrup, 22. Bror Blume, 24. Thomas Sørensen, 26. Gustav Marcussen, 28. Oliver Kjærgaard, 30. Hallgrimur Jónasson, Simon Vollesen