U19 Ligaen sparket i gang med et kongeblåt nederlag

Foto: Fodboldbilleder.dk

Lyngby Boldklubs U19-mandskab åbnede i lørdags den nye sæson i U19 Drenge Ligaen med et opgør mod Randers FC, og det blev desværre ikke til point til De Kongeblå, som tabte 6-1.
”Det er klart, at det er et voldsomt resultat, men heldigvis ligger der nogle ting bagved, og også nogle ting som vi kan bruge videre frem. Inden kampen var vi jo så heldige at få fire potentielle U19-spillere udtaget til førsteholdets kamp mod SønderjyskE, og det er jo fantastisk. Men det gjorde, at, udover hvordan skadeshistorikken i truppen ellers er, så kom vi til at skulle spille med nogle andre spillere end vi har brugt som primære spillere i vores forberedelseskampe. Vi sætter dog stadig vi et rigtig fint hold på banen, alle sammen nogen, som jeg var overbevist om godt kunne løse opgaven” forklarer cheftræner Thomas Lollike.
”Efter to minutter laver vi et selvmål. Meget uheldigt, men det er jo noget, der sker en gang eller to på en sæson. Vi svarer rigtig godt igen, og det bliver 1-1 efter et par minutter. Og så var der lige pludseligt åbnet op. Så går vi igennem en periode, hvor vi spiller godt. De næste 20 minutter har vi fire chancer, som man i vores bog bare skal score på. Spillet flyder fint, og vi får fundet hinanden fint imellem Randers’ kæder, men når man ikke får kendt sin besøgelsestid, og det gjorde vi i hvert fald ikke, så sker der tit noget den anden vej. Det gjorde der så også,” fortsætter Lollike.
Cheftræneren fremhæver særligt den modenhed, som modstanderholdet fra Randers kom på banen med, som deres styrke.
”Vi spiller mod et hold, der var meget modne i deres måde at gøre tingene på. De bragte bolden derhen hvor de kunne skabe chancer, og det lykkes de med. Efter 29 minutter gentog scenariet sig, mellem fjender og venner laver vi endnu et selvmål. Det var en surrealistisk oplevelse at have spillet så godt, og samtidigt være nede 2-1 på to selvmål. Kort inden pausen laver de endnu et mål, denne gang med en Randers-fod som den sidste, en halv omstilling, en pasning tilbage i feltet og 3-1,” fortæller han.
I pausen sad trænerteamet med en blandet fornemmelse. Kampen skulle dog ikke langt inden i anden halvleg, før Randers FC for alvor formåede at slukke og lukke festen.
”Det var en af de mest mærkelige pausesnakke, vi har haft længe. Særligt i forhold til at vi syntes der var mange ting, der var lykkedes for os, men når vi kiggede op på tavlen, så var vi stort bagud. Vi prøver at ændre lidt ting og ellers tage fat i anden halvleg, men den bliver desværre hurtig dræbt i og med at Randers tidligt scorer til 4-1, og vi får krydret vores præstation med et rødt kort,” lyder det fra cheftræneren, der samtidigt hæfter sig ved holdets indstilling i kampen.
”Jeg så bestemt ikke et hold, der faldt sammen. Jeg havde stadigvæk et Lyngby-hold på banen, der gjorde alt hvad de kunne for at løse opgaven bedst muligt. Men vi mødte et hold, der var mere modent og mere afklaret, end vi var,” forklarer Thomas Lollike.
I næste runde gælder det FC Nordsjælland, og det tør siges at være en kamp, som både trup og træner ser frem imod.
”Vi har vel aldrig glædet os så meget til at spille igen, som vi gør lige nu. Der er kun en ting, der kan ændre på den følelse man står med lige efter sådan en kamp, som den vi spillede i weekenden, og det er at komme ud på banen igen,” lyder det fra Lollike.
Cheftræneren er generelt meget positiv i forhold til den kommende sæson, og den trup, som han de seneste uger har været i gang med på træningsbanerne.
”Jeg har en rigtig, rigtig spændende trup. Vi er forholdsvis mange, og de nye, der er kommet til vores trup, både fra vores dygtige U17-hold og udefra, det er alle sammen spillere, der bidrager rigtig, rigtig meget. Vi træner godt og har stor konkurrence på startpositionerne. Så jeg synes, at vi har masser af potentiale. Så er det vores opgave at forløse det hurtigst muligt, og jeg er slet ikke i tvivl om, at det nok skal blive rigtig godt,” forklarer han og fortsætter:
”Potentialet synes jeg også har afspejlet sig i vores forberedelseskampe. Det hold, der taber 6-1 i Randers, var næsten det, der spillede 1-1 med FC Københavns reserver. Det er bare noget andet at spille om point, og det havde vi mange spillere med, som ikke har prøvet på U19-niveau endnu. Det har de så prøvet nu, og det har vi læst en masse af,” afslutter Thomas Lollike.