De Kongeblå skal forsøge at indtage Brøndby Stadion

Foto: fodboldbilleder.dk

Lyngby-spillerne skal i dag jagte point på en af Superligaens sværeste adresser, når de gæster Brøndby Stadion i tredje runde af sæsonen
 I torsdags spillede de en brandkamp i Rusland på verdens dyreste stadion. I dag skal de spille på udebane mod Brøndby IF. Der er sket meget for Lyngby-mandskabet, som er midt i et tæt program af vanskelige kampe.
I sidste runde af Superligaen tabte de med hele 1-4 på Casa Arena Horsens. Det nederlag kom dog efter en stime på hele 10 sejre på stribe. Det var et helt andet Lyngby-hold, som torsdag var på banen i Rusland og leverede en stor præstation mod et europæisk tophold, end det mandskab, der leverede en tam indsats i Horsens. Spørgsmålet er, om David Nielsens mandskab kan jonglere imellem Europa League-kvalifikation og Superliga-fodbold.
Brøndby er også i gang med Europa League-kvalifikation, men for de gule fra Vestegnen – er det mere reglen end undtagelsen, at de er i den situation. De spillede i torsdags 0-0 på hjemmebane mod Hajduk Split og har derfor fortsat gode muligheder inden returopgøret. I Superligaen har det storsatsende Brøndby-hold fået en lidt blandet start. I det første opgør var de fremragende og vandt overbevisende 4-0 over FC Midtjylland. I anden runde var de i Farum, og på trods af en føring og en fornem første halvleg, lykkedes det for Alexander Zorningers mandskab at smide det hele væk til sidst. De tabte nemlig 3-2 mod FC Nordsjælland på Right to Dream Park.
Det må derfor forventes, at Brøndby vil gøre alt for at få en sejr i dagens opgør, så de kan etablere sig i toppen af rækken. Ambitionerne virker nemlig til at være store i Brøndby, hvor der er blevet bragt flere profiler ind i sommerens transfervindue.
Lyngby er dog ikke en let modstander for Brøndby-mandskabet. I sidste sæson mødtes de to hold fire gange. Det blev til to sejre til hver, men fælles for alle kampene var, at underholdningen og spændingen var i top. Det må man håbe gentager sig, når det i dag går løs.
David Nielsen og resten af trænerteamet i Lyngby Boldklub har til dagens opgør udtaget en trup på 19 mand. Det er en trup med mange gengangere fra kampen i Rusland, men Jeppe Kjær har fortsat karantæne i Superligaen og er derfor ikke med. Jeppe Brandrup er også gledet ud af truppen – som heller ikke tæller de to midtstoppere Mathias Tauber og Thomas Sørensen. Det bliver spændende at se, hvilken betydning det får.
Kampen starter klokken 18:00 på Brøndby Stadion
Lyngbys trup til kampen mod Brøndby IF

1. Mikkel Andersen (GK), 16. Andreas Larsen (GK), 2. Thomas TC Christensen, 3. Michael Lumb, 5. Martin Ørnskov, 6. Mathias Hebo, 7. Jesper Christjansen, 9. Lasse Fosgaard, 10. Mikkel Rygaard, 17. Casper Højer Nielsen, 18. Kevin Tshiembe, 19. Kristoffer Larsen, 21. David Boysen, 22. Bror Blume, 27. Kim Ojo, 28. Oliver Kjærgaard, 30. Hallgrimur Jónasson, 48. Oliver Lund