Oliver Lund er ny mand i Lyngby

De Kongeblå fra Lyngby Boldklub har skrevet kontrakt med Oliver Lund, der kommer til klubben på en fri transfer. Aftalen gælder de næste 2 år.
Der er gang i svingdøren i fodboldverdenen – også i Lyngby Boldklub. De Kongeblå har nemlig sikret sig endnu en spiller til truppen – denne gang højrebacken Oliver Lund, der tidligere har spillet Superliga-bold for FC Vestsjælland og senest OB.
Han kommer til klubben på en fri transfer og har skrevet en 2-årig aftale med De Kongeblå. Cheftræner i Lyngby, David Nielsen, har store forventninger til den nye spiller og er meget tilfreds med aftalen.
”Vi er vildt glade for, at det er lykkedes at lave en aftale med Oliver Lund. Vi har været i dialog med ham i en lang periode. Vi snakkede allerede med ham i vinter, og da det blev offentligt, at han sluttede i OB, satte vi hårdt ind for at få ham. Vi er derfor meget glade for, at vi er blevet enige,” fortæller David Nielsen
Den tidligere OB-spiller glider direkte ind i truppen, hvor han kan bidrage med rutine, hurtighed og en stærk højre fod. Og det er egenskaber David Nielsen sætter pris på:
”Oliver har en fantastisk fart, han har en masse Superliga-erfaring og han kan gå direkte ind på holdet. Han er en lokal knægt, der har fået sin fodboldopdragelse i en naboklub. Det betyder en masse og det er i det hele taget en stærk aftale, som vi er rigtig glade for vi er lykkedes med” afslutter David Nielsen.
Oliver Lund fik sin fodboldopdragelse i Gladsaxe hos AB, og har dermed tidligere delt omklædningsrum med flere af spillerne i Lyngby-truppen samt Thomas Nørgaard som træner.
Oliver Lund har i alt spillet 95 kampe i landets bedste fodboldrække. I sidste sæson var han med 21 gange for OB. Den nye aftale med Lyngby løber frem til sommeren 2019.