Jesper Hansen solgt til FC Midtjylland

foto: fodboldbilleder.dk
Jesper Hansen solgt til FC Midtjylland
Lyngby Boldklub har solgt målmand Jesper Hansen til FC Midtjylland for et større millionbeløb. Keeperen nåede dermed en enkelt sæson hos Lyngby.
Målmand Jesper Hansen var blandt de nye navne på holdkortet forud for sidste sæson, der som bekendt endte med bronzemedaljer og adgang til et Europæisk eventyr. Men Jesper Hansen kommer ikke med Lyngby ud i Europa – det står klart efter Lyngby Boldklub og FC Midtjylland er blevet enige om en transfer, der sender Jesper Hansen til den jyske hede og et større millionbeløb den anden vej:
”Jesper har haft et flot år, og er kommet tilbage på sit høje niveau. Han har i vores ramme fået gang i sin karriere igen, han er kommet tilbage på landsholdet og har præsteret på højt niveau. Jesper kom ind i en velfungerende trup med en stærk mentalitet, som han hurtigt faldt ind i, og derfra blev han en vigtig del af vores hold” fortæller cheftræner David Nielsen, der gerne havde beholdt sin målmand, men omvendt også er tilfreds med at FC Midtjylland opfyldte Lyngbys betingelser i forbindelse med handlen:
”Når pris og timing hænger sammen så gælder det om at slå til og der skal ikke herske nogen tvivl om, at det her er en rigtig god handel for Lyngby Boldklub. Vi er tilmed allerede langt med Jespers afløser, og ham glæder vi os til at præsentere og indtil da ønsker vi Jesper held og lykke med fremtiden” lyder det fra David Nielsen.
Jesper Hansen kom til Lyngby på en fri transfer sidste år efter ophold i den bedste franske liga for Bastia og Evian. I sidste sæson blev det til 35 kampe for De Kongeblå.