Kevin Tshiembe får 2-årig kontrakt med Lyngby

foto: fodboldbilleder.dk
Kevin Tshiembe får 2-årig kontrakt med Lyngby
Lyngby Boldklub har skrevet kontrakt med Kevin Tshiembe, der rykkes op fra U19-holdet og har underskrevet en 2-årig aftale med De Kongeblå.
20-årige Kevin Tshiembe rykkes op i Superliga-truppen og får samtidig sin første fuldtidsprofessionelle kontrakt. Forsvarsspilleren har skrevet under på en 2-årig aftale med De Kongeblås Superliga-mandskab, hvor cheftræner David Nielsen glæder sig til at arbejde videre med Tshiembes talent:
”Kevin er en rigtig dygtig midtstopper og han er helt ind til benet et spillemæssigt produkt af vores ungdomsafdeling – forstået på den måde, at hans spillestil matcher det, vi gerne vil. Kevin kan sit forsvarsspil og er alt i alt ekstremt god på bolden, og vi er glade for at få Kevin med op i Superliga-truppen, hvor vi skal forløse hans store potentiale” lyder det fra David Nielsen, der i den kommende sæson kan råde over et større antal unge spillere.
Ud over 20-årige Kevin Tshiembe er også Oliver Kjærgaard (19 år), Oskar Snorre (18 år) og Gustav Marcussen (19 år) blevet rykket fra U19-holdet op i Superliga-truppen, hvor Jens Odgaard dog stadig er yngste mand.
”Det er et rigtig fint kuld vi har fået op, og det er spillere som er gode nok til at begå sig i vores trup. Vi har stor tillid til, at vi i fællesskab kan forløse potentialet hos de her spillere, og der skal spilles masser af betydende kampe over de næste måneder. Så der bliver brug for hele holdet” lyder det fra David Nielsen.
Kevin Tshiembe står foreløbig noteret for en enkelt optræden i DBU Pokalen for De Kongeblå, men sad derudover på bænken i maj måned, da Lyngby vandt 2-0 over Brøndby på udebane. Kevin Tshiembes kontrakt løber frem til sommeren 2019.