Lyngby henter Mathias Hebo

Lyngby Boldklub henter Mathias Hebo
De Kongeblå har sommerens første tilgang på plads. Lyngby Boldklub har hentet den 21-årige midtbanespiller Mathias Hebo i FC Fredericia og udstyret ham med en 3-årig kontrakt.
Mathias Hebo Rasmussen er navnet på Lyngbys nye nummer seks! Den alsidige og teknisk dygtige midtbanespiller kommer til Lyngby fra FC Fredericia på en fri transfer – til stor glæde for den sportslige afdeling på Lundtoftevej, der i duel med flere andre Superliga-klubber har sikret sig Hebos underskrift for de næste tre år:
”Vi er glade for at det er lykkedes for os at få Mathias til Lyngby. Han er en ung spiller, der udviklet sig rigtig godt i 1. Division, og som jeg tror har alle de redskaber, der skal til, for at kunne slå igennem i Superligaen. Mathias har Lyngby-mentalitet, og han skal bruge fire dage på at tilvænne sig. Fra dag fem forventer jeg han bliver bedre hver eneste dag, så jeg ser rigtig mange gode perspektiver og er glad for at Mathias har valgt Lyngby som sin klub” lyder det fra David Nielsen.
”Vi har set alle hans fodboldmæssige kvaliteter, og det skal vi fortsat udvikle. Derudover betyder det mentale meget for os i Lyngby. Og efter vores første samtale var jeg helt sikker på, at jeg skulle have Mathias til Lyngby” fortæller David Nielsen og uddyber:
”Han har ofret alt for at blive bedre, han har taget et skridt ned til 1. division, han er flyttet alene til Jylland og han har vist at fodbolden betyder alt for ham. Hans sult og ønske om at blive bedre matcher perfekt med den trup, vi har her i Lyngby, og vi glæder os over at få Mathias om bord” lyder det fra David Nielsen.
Mathias Hebo Rasmussen har det seneste år optrådt 29 gange for FC Fredericia i 1. Division og endte faktisk som klubbens topscorer i rækken med 7 scoringer. Hebo spillede 28 ud af 29 kampe fra start og missede blot fire kampe gennem hele sæsonen – to af dem på grund af deltagelse ved de Olympiske Lege, hvor Hebo var med i truppen og fik spilletid mod Brasilien i det indledende gruppespil.
Lyngbys nye nummer 6 starter træning med sine kolleger søndag. Mathias Hebos aftale med Lyngby løber frem til 30. Juni 2020.