Lyngby og Andreas Larsen forlænger

foto: fodboldbilleder.dk
Lyngby og Andreas Larsen forlænger samarbejdet
Lyngby Boldklub har forlænget kontrakten med målmand Andreas Larsen for yderligere en sæson.
Andreas Larsen har de seneste 2,5 år været en del af Lyngbys dygtige målmandsteam. Hos De Kongeblå har Larsen spillet 36 kampe, og været en central skikkelse i kampen om pladsen som førstemålmand. Først var det Nicklas Højlund, der blev slået af. Så var det den tidligere svenske landsholdskeeper Viktor Noring. Og selvom Larsen pt fortsat står bag Jesper Hansen i målmandshierarkiet, så er David Nielsen begejstret for at Andreas Larsen forbliver Lyngby-spiller:
”Andreas sikrer en fantastisk konkurrence om målmandspladsen i Superligaen, og han er med til at holde Jesper Hansen på sit absolut skarpeste niveau, sådan som vi har set ham hele sæsonen. Vi har et super målmandsteam, som jeg er rigtig glad for at fastholde” fortæller David Nielsen, der roser Andreas Larsen for sin indsats:
”Vi så jo med selvsyn at han er 100% klar, når han får chancen. Han var topklasse mod FC Midtjylland i foråret, og det vidner om en målmand med en fantastisk vindermentalitet og et stort hjerte” lyder det fra David Nielsen.
Hovedpersonen selv ser frem til endnu en sæson i Alka Superligaen: ”Jeg er super glad for at forlænge med Lyngby. Jeg synes projektet og spillergruppen er spændende, og jeg elsker at være i klubben” fortæller Andreas Larsen, der anerkender at Jesper Hansen foreløbigt er førstevalg for Lyngby:
”Det er klart at Jesper har gjort det rigtig godt, og det må man respektere. Jeg har haft den tilgang, at jeg hele tiden skulle sørge for at holde mig klar, så når chancen kommer, er jeg klar. Og det synes jeg også jeg var i foråret, da Jesper blev skadet. Jeg håber selvfølgelig på, at der kommer endnu flere optrædener, og så gælder det for mig om at vise det niveau, jeg også gjorde mod Esbjerg og Midtjylland” lyder det fra Andreas Larsen.
Andreas Larsen kom til Lyngby fra Hvidovre i januar 2015. Siden er det blevet til 36 kampe, hvoraf de 2 har været i Superligaen. Den nye kontrakt mellem Andreas Larsen og Lyngby Boldklub løber til 30. Juni 2018.