Lyngby Boldklub indkalder til ekstraordinær generalforsamling

Lyngby Boldklub indkalder til ekstraordinær generalforsamling den 6. juni
Lyngby Boldklub præsterer fantastisk i Alka Superligaen. Holdet er ubesejrede i fire kampe i Mesterskabsspillet, og har senest besejret både FC København og Brøndby. Med uafgjort i den kommende weekend får Lyngby Boldklub medaljer for første gang i 25 år og kvalificerer sig samtidig til Europa League kvalifikationen.
Alligevel er der usikkerhed, om hvorvidt Lyngby Boldklub har Superliga-licens i næste sæson, da DBU har sendt Lyngby Boldklubs ansøgning om Superliga-licens for næste sæson direkte videre til DBUs licensappeludvalg.
Det er ikke lykkedes at få klarhed omkring, hvorvidt Lyngby Boldklub i morgen den 23. maj modtager licens til næste sæson i Superligaen. I hovedtræk er Lyngby Boldklub blevet bedt om ekstra beredskabskapital for at bevare licensen til at spille i Superligaen fortæller bestyrelsesformand Torben Jensen.
”Lyngby Boldklub har udarbejdet et konservativt budget baseret på kendte omkostninger og indtægter hvor der er rigelig likviditet tilstede allerede nu men DBU har bedt os om at sikre yderligere kapital upåagtet at der ikke er behov for dette,” siger han.
For at fjerne enhver usikkerhed om Lyngby Boldklubs økonomiske fundament, har klubben besluttet at tilføre yderligere 20 mio. kr. Kapitalen tilføres dels fra Hellerup Finans, dels gennem en kapitalforhøjelse.
”Det er tidligere praksis i licenstildelingen, at man har givet en betinget licens således at klubben kan nå at gennemføre en kapitaludvidelse. Derfor har vi i dag indkaldt til ekstraordinær generalforsamling for hurtigst muligt at have kapitalberedskabet endeligt på plads,” siger Torben Jensen.
Han understreger, at der allerede er tilført 3,5 millioner kontant, der er etableret kreditfaciliteter for yderligere 10 millioner kr. og der er afgivet bindende tilsagn om tegning af yderligere  aktier. Det er en model, der tidligere er benyttet til at give en betinget licens i DBU-systemet.
Indkaldelse til den ekstraordinære generalforsamling er allerede sendt ud til klubbens investorer. Afholdelse sker efter planen den 6. juni.
DOKUMENTER
Indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling (PDF)
Fuldmagt vedr. ekstraordinær generalforsamling (PDF)