Mathias Tauber ramt af korsbåndsskade

foto: fodboldbilleder.dk.
Mathias Tauber ramt af korsbåndsskade

Lyngby-kaptajn Mathias Tauber kom galt afsted i mødet med FC København, og nu står det klart at forsvarsspilleren har revet det forreste korsbånd over.

Anfører Mathias Tauber udgik i 1. halvleg, da Lyngby Boldklub i 31. spillerunde var i Parken for at møde FC København. Nærmere undersøgelser har nu slået fast, at der venter en længere pause for Lyngby-kaptajnen. Det forreste korsbånd i højre knæ er revet over som følge af et overstræk. Dermed venter en længere pause for kaptajnen, der tidligst er klar i den nye sæson.

”Tauber er i duel med Federico Santander efter cirka otte minutter, og her får Tauber lavet et overstræk i knæet. Det er en typisk skadesmekanisme for det forreste korsbånd, der er revet over og derfor venter der en længere pause for Mathias” fortæller Christian Flindt, cheffysioterapeut i Lyngby Boldklub.

Mathias Tauber har optrådt 25 gange i Superligaen i denne sæson – inklusiv kampen i Parken, hvor Tauber trods smerter spillede videre i mere end en halv time inden han måtte lade sig udskifte. Det siger meget om anføreren Mathias Tauber mener cheftræner David Nielsen:

”Den episode siger alt om, hvad han er for en anfører for vores hold. Der er ikke mange, der spiller en halv time med et overrevet korsbånd og oven i købet er med til at holde nullet mod FCK, mens han er på banen” lyder det fra David Nielsen, der ærgrer sig over at miste et af sit holds helt store profiler:

”Tauber har lavet et af de mest imponerende gennembrud i Superligaen nogensinde af en spiller over 30 år. Jeg mener han har været i top 5 over stoppere i Superligaen i denne sæson. Det er synd for Tauber, for os som klub og for holdet, men heldigvis er der gode alternativer i truppen. Så vi er fortrøstningsfulde, selvom det er et hårdt slag” lyder det fra David Nielsen.

Hverken cheftræneren eller lægestaben tør sætte tid på hvor længe Tauber er væk fra banen. Meget afhænger af det forløb, som Lyngby-anføreren nu skal igennem:

”Omstændigheder og tests taget i betragtning sammensætter vi et konservativt forløb i første omgang, hvor Tauber ikke bliver opereret, men genoptræner knæet over den næste periode” fortæller Christian Flindt.

Mathias Tauber står i alt noteret for 179 kampe og 9 scoringer for De Kongeblå – seneste mål faldt for nylig, da Tauber headede Lyngby på 2-0 i Haderslev og reelt afgjorde kampen til Lyngbys fordel.