Et derby med meget på højkant

Foto: fodboldbilleder.dk

Et derby med meget på højkant
Lyngby og FC Nordsjælland tørner i morgen sammen i Superligaen, og der er mere end den sædvanlige håneret på spil. De to hold kæmper nemlig om de samme pladser i toppen af tabellen.

Det er altid intenst, når lokalrivalerne Lyngby og FC Nordsjælland går i krig på fodboldbanen. I morgen kan det dog forventes at blive endnu vildere, da de to hold begge kæmper om tredje- og fjerdepladsen i tabellen, som giver mulighed for et europæisk eventyr i næste sæson.

Det er fjerde gang, at de to hold mødes i denne sæson. De tre tidligere opgør er blevet til to sejre til Farum-klubben og en enkelt til De Kongeblå. FC Nordsjælland har altså haft overtaget i de indbyrdes opgør, men det er ikke sikkert, at det bliver afgørende, når bolden ruller i morgen. Lyngby har nemlig fordel af hjemmebanen, de er forsat placeret tre point højere i tabellen og Kasper Hjulmand må undvære nogle vigtige profiler på grund af karantæne.

Emiliano Marcondes, Stanislav Lobotka og Karlo Bartolec er nemlig alle havnet i den sorte bog, og må altså overvære kampen i morgen fra tribunen. Det må give FC Nordsjællands cheftræner, Kasper Hjulmand, nogle alvorlige panderynker inden det meget afgørende opgør. Taber FC Nordsjælland kampen i morgen vil de være seks point efter Lyngby med kun tre kampe igen. Det må derfor formodes, at Farum-klubben vil komme med fuld fart i forsøget på at hente tre point på Lyngby Stadion.

David Nielsen har ingen spillere på karantænelisten. På skadesfronten er der heller ikke mange spillere, men et problem er opstået. Kaptajnen, Mathias Tauber, er blevet skadet, og er ikke kampdygtig, når det i morgen går løs. Et stort tab for Lyngby-holdet.

De Kongeblå går dog fortsat til kampen med selvtillid efter, at de i sidste weekend – for fjerde gang i sæsonen – overbevisende slog SønderjyskE. Det må give tro på tingene inden morgendagens lokalderby.

Tro på tingene har Lyngby-spillerne også brug for. De går nemlig et hektisk program i møde, hvor de efter lokalopgøret mod FC Nordsjælland har en midtuge-kamp mod Brøndby inden de slutter ugen af mod mestrene fra FCK på hjemmebane. En hektisk uge for oprykker-klubben, der har givet sig selv lov til at bide skeer med de helt store.

Du kan købe billet til kampen via dette link: http://shop.lyngby-boldklub.dk/kampe

Lyngbys trup til kampen mod FC Nordsjælland
1. Jesper Hansen (GK), 16. Andreas Larsen (GK), 3. Michael Lumb, 5. Martin Ørnskov, 7. Jesper Christjansen, 9. Lasse Fosgaard, 10. Mikkel Rygaard, 13. Alexander Munksgaard, 15. Jeppe Kjær, 17. Casper Højer Nielsen, 19. Kristoffer Larsen, 20. Jeppe Brandrup, 21. David Boysen, 22. Bror Blume, 23. Jens Odgaard, 24. Thomas Sørensen, 27. Kim Ojo, 30. Hallgrimur Jonasson.