Brandrup og Ojo sikrer fire på stribe mod SønderjyskE

Foto: fodboldbilleder.dk

Brandrup og Ojo sikrer fire på stribe mod SønderjyskE
De Kongeblå bød tidligere på dagen SønderjyskE inden for på Lyngby Stadion. Det blev til en skøn fodbolddag for Lyngby, der hentede en vigtig 2-0-sejr.

I en runde, hvor FCK definitivt sikrede sig mesterskabet og nedrykningsspillet bliver afgjort, var der nok ikke mange, der havde set Lyngby mod SønderjyskE, som en af de mest afgørende kampe. Det var det dog. Begge hold kæmper nemlig fortsat om medaljer og et europæisk eventyr, så der var meget på spil for de to mandskaber, da det søndag eftermiddag gik løs på Lyngby Stadion.

Det kunne godt mærkes i kampens begyndelse, der var præget af nervøsitet og rodet spil. De store chancer lod vente på sig. Jesper Christjansen forsøgte sig med et langskud, men blev grebet ud. Mikael Uhre prøvede også fra distancen i den anden, men det var også uden den store kvalitet.

Vi skulle frem til det 17. minut før det for alvor blev farligt. SønderjyskEs-kantspiller Johan Absalonsen blev spillet fri i banens venstreside, men fra en spidsvinkel kunne han ikke udplacere Jesper Hansen i Lyngby-målet.

Generelt var det småt med højdepunkter i starten af kampen. Det var tydeligt, at de to hold havde et indgående kendskab til hinanden, og derfor begge havde svært ved at få styr på spillet, som også var præget af mange tekniske fejl.

Det var altså bestemt ikke en første halvleg, der vil gå over i historien. Det var dog alligevel tæt på, at Lyngby kunne gå til pause med en føring, da de pressede på efter en dødbold i første halvlegs overtid, men ind kom den ikke. 0-0 var derfor stillingen efter de første 45.

Lyngby var meget i boldbesiddelse fra starten af anden halvleg, og 8. minutter efter pausen resulterede det i, hvad kampen havde brug for, et mål. Jeppe Brandrup lavede, hvad der, hvis det var bevidst, må betegnes som et af årets bedste mål. Han sparkede bolden helt op i hjørnet, og med hjælp fra stolpen gik den ind bag Lukas Fernandes i SønderjyskE-målet. Bevidst var det nok ikke, men det bragte De Kongeblå foran.

Det åbnede kampen op, og kun et minut efter scoringen var Mikael Uhre tæt på at udligne i den anden ende, da han kom alene igennem efter en omstilling, men afslutningen havnede ikke inde for målrammen.

Lyngby fik også mere plads at spille på efter scoringen. David Boysen og Mikkel Rygaard fik begge testet Lukas Fernandes, men uden at udbygge Lyngby-føringen. Det første kvarter af anden halvleg bød altså på langt flere chancer, end hele første halvleg havde gjort.

Jesper Hansen blev for alvor sat på arbejde, da der var lidt mindre end tyve minutter tilbage af kampen. Hallgrimur Jonasson mistede bolden i opspillet, men Lyngby-keeperen fik reddet kastanjerne ud af ilden med en fremragende redning. Den første egentlige redning fra Lyngby-målmanden.

Lukas Fernandes havde noget mere arbejde i den anden ende. Han hev blandt andet en formidabel redning frem efter et hovedstød fra Hallgrimur Jonasson. Sønderjyderne kunne efter den situation prise sig lykkelige for, at deres keeper havde holdt dem inde i kampen.

Med 10 minutter igen kunne den tidligere Lyngby-målmand, Lukas Fernandes, dog ikke stille noget op. Bror Blume og Mikkel Rygaard kombinerede sig flot igennem i banens højre side, og førstnævnte slog et skarpt indlæg ind i boksen, som Lyngbys store nigerianske angriber, Kim Ojo, headede i kassen. 2-0 til Lyngby, som var godt på vej mod at hente sæsonens fjerde sejr over SønderjyskE.

Det blev også kampens slutresultat. Lyngby får dermed fire på stribe mod SønderjyskE, og bider sig fast i medaljekampen

Match Facts:
Lyngby Boldklub – SønderjyskE 0-0 (2-0)
1-0 Jeppe Brandrup (53)
2-0 Kim Ojo (80)
Lyngbys startopstilling: 1. Jesper Hansen (GK) – 20. Jeppe Brandrup, 30. Hallgrimur Jonasson, 24. Thomas Sørensen (c), 3. Michael Lumb – 5. Martin Ørnskov, 7. Jesper Christjansen – 22. Bror Blume, 10. Mikkel Rygaard ( <-> 9. Lasse Fosgaard (83)), 21. David Boysen – 27. Kim Ojo (<-> 23. Jens Odgaard (83))
Ikke benyttet:
16. Andreas Larsen (GK), 8. Lasse Rise, 13. Alexander Munksgaard, 15. Jeppe Kjær, 17. Casper Højer Nielsen,

Advarsler:
Kim Ojo, Jeppe Brandrup, Jesper Christjansen – Lyngby Boldklub