Thomas Sørensen tilbage i truppen mod FC Midtjylland

Foto:fodboldbilleder.dk

Thomas Sørensen tilbage i truppen mod FC Midtjylland
Ulvene fra Herning kommer søndag til Kongens Lyngby, hvor et nyt slag i kampen om tredjepladsen skal kæmpes. FC Midtjylland virker mest formstærke, men Lyngby er sluppet bedst fra de to tidligere indbyrdes kampe.

Søndag klokken 16:00 er der igen Superliga-fodbold på Lyngby Stadion, når Jess Thorup bringer sit FC Midtjylland-mandskab til Kongens Lyngby.

Det er det tredje opgør i denne sæson mellem de to klubber. De Kongeblå fra Lyngby er sluppet bedst fra de første to møder, hvor de har hentet fire point, mens FC Midtjylland kun har fået et enkelt point ud af de to kamp mod Lyngby.

David Nielsen og resten af Lyngby-staben ved altså, hvordan taktikken skal være, men det er et Lyngby-hold i problemer, som i morgen er værter, når de to hold går i gang med den 29. runde af Alka Superligaen. Lyngby-spillerne kommer nemlig til kampen med tre nederlag i bagagen – fra deres sidste tre opgør. Den formkurve skal vendes, når Herning-klubben i morgen kommer forbi Lyngby Stadion.

Det bliver dog ikke en let opgave. FC Midtjylland er igen i år placeret blandt landets bedste mandskaber, og deres tårnhøje nigerianske angriber, Paul Onuachu, har været farlig igennem hele sæsonen. Han kan blive et problem for Lyngby-forsvaret, der er udfordret med en del skader i de bagerste rækker. FC Midtjylland har været svingende igennem store dele af sæsonen, men de kommer til Sjælland med tro på tingene efter, at de i sidste runde viste storspil, da de slog SønderjyskE overbevisende med cifrene 3-1.

De Kongeblå har dog vist igennem hele sæsonen, at de kan bide skeer med selv de bedste mandskaber, og sidste gang, at FC Midtjylland besøgte Lyngby Stadion, dominerede Lyngby-spillerne kampen, der endte med en 1-0-sejr på en perle af nordmanden Kristoffer Larsen. Vi krydser fingre for en gentagelse.
I Lyngby-truppen lysner det en smule på skadessituationen – navnligt i centerforsvaret, der var hårdt ramt senest mod Brøndby. Trænerteamet har dog fået gode nyheder fra sundhedsstaben, der har givet grønt lys til både Mathias Tauber, Thomas Sørensen og Hallgrimur Jonasson. Også Lasse Fosgaard er tilbage i Lyngby-truppen, hvor Lasse Rise, Oliver Kjærgaard og en karantæneramt Jeppe Brandrup til gengæld mangler. Det samme gør topscorer Jeppe Kjær, der fortsat har problemer med sin ankel efter en "uoverensstemelse" med kunstgræsset i Farum i første runde af mesterskabsspillet.

Du kan købe billetter til kampen via dette link: http://shop.lyngby-boldklub.dk/kampe
 Lyngbys trup til kampen mod FC Midtjylland
 1. Jesper Hansen (GK), 16. Andreas Larsen (GK), 3. Michael Lumb, 4. Mathias Tauber, 5. Martin Ørnskov, 7. Jesper Christjansen, 9. Lasse Fosgaard, 10. Mikkel Rygaard, 13. Alexander Munksgaard, 17. Casper Højer Nielsen, 19. Kristoffer Larsen, 21. David Katz Boysen, 22. Bror Blume, 23. Jens Odgaard, 24. Thomas Sørensen, 25. Emil Larsen, 27. Kim Ojo, 30. Hallgrimur Jonasson