To gange Pukki da Brøndby vandt på Lyngby Stadion

Foto: fodboldbilleder.dk

To gange Pukki, da Brøndby vandt på Lyngby Stadion
Der var fodboldfest i Lyngby, da Brøndby kom på besøg. Kampen bød på spænding og intensitet, men ingen point til De Kongeblå.

Forårssol, topkamp og et tætpakket Lyngby Stadion. Scenen var i den grad sat, da Brøndby IF besøgte De Kongeblå på sidstnævntes hjemmebane. David Nielsen og resten af Lyngby-staben havde skiftet en del ud i startformationen. Det betød, at Casper Højer Nielsen startede inde i midterforsvaret ved siden af islændingen Hallgrimur Jonasson. Jens Odgaard, der scorede et drømmemål sidst de to klubber mødtes, havde også fået chancen fra start. Alexander Zorninger havde også skiftet en del ud på sit mandskab, men det var stadigvæk et ualmindeligt stærkt Brøndby-hold, der mødte op på Lyngby Stadion.

Kampen startede med masser af nerve og intensitet på et Lyngby Stadion, der kun sjældent er set smukkere. De store chancer udeblev dog i kampens indledning.

Lyngby havde et par halve muligheder, men det var Brøndby, som fik den første store chance, da Jan Kliment efter 14 minutter tvang Jesper Hansen ud i en flot redning. Hollænderen, der havde fået chancen fra start i Brøndby-angrebet, virkede tændt. Han havde kort tid efter den første mulighed to kvalificerede forsøg, men begge gange var Jesper Hansen på plads med flotte redninger.

Brøndby begyndte, som halvlegen skred frem, at sætte sig mere på opgøret. Lyngby var dog på ingen måde udspillet, selvom det var de gule fra Vestegnen, der dominerede. Den dominans resulterede også i en scoring af Temu Pukki. Han var pludselig fuldstændig alene med Jesper Hansen efter af offsidefælden hos Lyngby-forsvaret var fejlet. Fra den position var det ingen sag for angriberen at bringe sit hold foran 1-0.

David Boysen kunne have bragt balance i regnskabet kort tid efter, men hans afslutning gik over mål. Mikkel Rygaard fik en endnu større mulighed umiddelbart efter, men heller ikke den afslutning ramte Frederik Rønnows Brøndby-mål.

Fem minutter før pausen burde Teemu Pukki have bragt Brøndby yderligere foran. Hany Mukthar spillede ham fuldstændig fri foran mål, men på besynderligvis lykkedes det ham ikke at score, da hans afslutning ramte overliggeren og gik til målspark. Det betød, at en underholdende første halvleg sluttede med stillingen 1-0 til Brøndby.

Anden halvleg startede lidt rodet. Brøndby havde sluppet lidt på gashåndtaget, og begge hold forsøgte at lukrere på omstillinger. Det gav et par halve chancer i begge ender. Efter 57 minutter havde Casper Højer Nielsen det, der kunne have blevet en stor chance, da han skulle tage sig af et frispark. Han sparkede dog direkte i muren, og gav Brøndby en farlig omstilling i den anden retning, som dog ikke endte med en afslutning.

Lyngby virkede stærkere i starten af anden halvleg og lignede et hold, som helhjertet jagtede en udligning. Det gav dog chancer i den anden ende. Efter et kort Lyngby-hjørnespark slog Brøndby kontra. På den omstilling var Teemu Pukki igen alene med Jesper Hansen, og angriberen bragte sikkert de gule foran. 2-0 til Brøndby – og en meget vanskelig situation for De Kongeblå.

David Nielsen og resten af trænerteamet forsøgte at ændre på kampbilledet ved at skifte offensivspillerne Kristoffer Larsen, Oliver Kjærgaard og Lasse Rise ind. Det gav muligheder. Efter en fantastisk dribling af den tilbagevendte Kristoffer Larsen, så fik den tidligere Brøndby-spiller David Boysen skovlet bolden over stregen med 10 minutter igen – og han bragte dermed spændingen tilbage i opgøret. 2-1 til Brøndby.

Det betød dog ikke, at Brøndby var uden chancer i den anden ende. Med fem minutter tilbage fik Jan Kliment endnu en mulighed, men nok en gang var Jesper Hansen på plads. Mere blev det ikke til for Lyngby-spiller. Tredje nederlag på stribe, men en flot kamp på Lyngby Stadion.

Match Facts:
Lyngby Boldklub – Brøndby IF 1-2 (0-1)
0-1 Teemu Pukki (28)
0-2 Teemu Pukki (64)
1-2 David Boysen (80)

Lyngbys startopstilling: 1. Jesper Hansen (GK) – 20. Jeppe Brandrup (c), 30. Hallgrimur Jonasson (<-> 8. Lasse Rise (77)), 17. Casper Højer Nielsen, 3 Michael Lumb – 5. Martin Ørnskov, Jesper Christjansen – 10. Mikkel Rygaard, 21. David Boysen, 22. Bror Blume (<-> 19. Kristoffer Larsen (66)) – 23. Jens Odgaard (<->28. Oliver Kjærgaard (75))
Ikke benyttet:
16. Andreas Larsen (GK), 13. Alexander Munksgaard, 25. Emil Larsen, 27. Kim Ojo,

Advarsler:
Jens Odgaard, Michael Lumb, Jeppe Brandrup – Lyngby Boldklub